نوشته شده توسط : نت ویر

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی (تغییر شکل بینی)، به‌منظور بهبود ظاهر بینی صورت می‌پذیرد، به‌نحوی‌که ظاهر بینی هماهنگی بیشتری با دیگر اجزاء صورت به دست آورد و عملکرد آن نیز حفظ یا بهتر از قبل ‌شود. در گذشته، یکی از جنبه‌های منفی عمل جراحی بینی، روند ناراحت‌کننده بهبودی آن بود. به‌ منظور کنترل عوارض جانبی این روش، جراح از یک روش شناخته‌شده‌ای تحت عنوان “پانسمان بینی” استفاده می‌نمود. پانسمان بینی هر چند در ظاهر ناخوشایند بود اما پس از جراحی بینی امری متداول تلقی می‌گردید، خواه جراحی به‌ منظور زیبایی انجام شده باشد و خواه به ‌منظور بهبود عملکرد و رفع انسداد بینی، در این حالت بیمار مجبور بود با پانسمان بینی کنار بیاید تا نتیجه دلخواه به دست آید.

بیشتربخوانید... عمل طبیعی بینی

نقش تامپون ها بعد از جراحی بینی

  • ابتدائاً این که تامپون ها از بروز هرگونه خونریزی جلوگیری می کنند.
  • دومین مزیت این است که به دلیل این که بعد از جراحی بینی ساختار بینی شکل پذیر است و نرم است به راحتی امکان بروز مشکل وجود دارد.
  • از سوی دیگر نیز تامپون ها موجب محکم شدن تیغه بینی می شوند.

بیشتربخوانید... جراحی بینی استخوانی

آیا برداشتن تامپون بینی درد دارد؟

انجام این کار با استفاده از مواد جدید مورد استفاده در تامپون و تکنیک‌های جراحی مدرن بهبود مشخص پیدا کرده و ناراحتی کمتری برای فرد نسبت به گذشته به همراه دارد. هنگامی که تامپون بینی بزرگ باشد، جراح معمولاً از یک نوع لوله در داخل بینی بیمار استفاده می‌کند تا به این ترتیب تا حدودی عبور هوا از مسیر بینی امکان‌پذیر شود. با وجودی که مسیر ایجاد شده توسط این لوله برای عبور هوا زیاد نیست، با استفاده از این روش هنگام خارج کردن تامپون، فضای اشغال شده توسط لوله امکان وارد کردن داروی بی‌حسی و ضد احتقان را به داخل بینی ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب با استفاده از این روش می‌توان ناراحتی و خونریزی ایجاد شده به خاطر خارج کردن تامپون را کاهش داد. با استفاده از این روش هنگامی که تامپون از بینی خارج می‌شود، بیمار نباید با احساس ناخوشایند یا درد مواجه گردد. علاوه بر این معمولاً به افراد توصیه می‌شود یک ساعت قبل از این مرحله از درمان یک یا دو قرص مسکن مصرف کند. با این وجود عامل کلیدی در خارج کردن بدون درد استفاده از مواد بی‌حسی در ناحیه داخل بینی است. انجام این کار با چکاندن قطره‌های بی‌حسی در داخل حفره‌های بینی انجام شده و مدت زمان لازم برای اثربخشی آن در حدود پنج دقیقه است.

منبع: http://www.roz-teb.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در مواقعی که تیغه وسط بینى غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح بینی قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند.

برخی پزشکان برای عمل بینی از پروتزهای مصنوعی استفاده می کنند. دکتر شاهین شمس بیشتر از غضروف های طبیعی که از خود فرد گرفته شده، استفاده می کند. غضروف های مصنوعی خوبی هم در بازار وجود دارد که عوارض چندانی از آنها گزارش نشده، اما در دراز مدت تکلیف مشخصی ندارند. زیرا مثلا اگر فردی 20 ساله از غضروف مصنوعی برای جراحی بینی استفاده کند، مشخص نیست که 50 سال آینده آیا برایش مشکلی به وجود می آید یا خیر.

بیشتربخوانید... عمل بینی طبیعی

امروزه براى جلوگیرى از افت نوک بینى بعد از جراحى از تقویت غضروفى نوک بینى بهره مى گیریم .

براى این منظور غضروف از تیغه وسط (داخل بینى) برداشته مى شود و به غضروف هاى نوک بینى پیوند زده مى شود تا نوک بینى محکم تر شود . بعد از پایان جراحى و در حین ترمیم نیروهایى از پوست به اسکلت بینی وارد مى شود که بسیار قوی و پر قدرت هستند و اگر نوک بینى به اندازه کافى قوى نباشد در مقابل آن ها سر خم خواهد کرد و افت مى کند . به عبارت دیگر نوک بینى پایین مى آید و به لب بالا نزدیک مى شود .

بیشتربخوانید:

هر قدر پوست بینى ضخیم تر باشد احتمال افت نوک بینى بعد از عمل بیشتر است . گاهى تیغه وسط بینى (سپتوم) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد . در این صورت بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند . غضروف هاى مصنوعى بسیار قوى و ماندگار هستند و استحکام کافى براى نوک بینى ایجاد مى کنند . با تمام مزایایى که غضروف هاى مصنوعى دارند معایب بالقوه خطرناکى هم دارند که عفونت و بیرون زدن از پوست جز آن ها است. به دلیل معایب مورد اشاره من از پروتز در بینی هیچگاه استفاده نمی کنم و عطاى آن را به لقایش بخشیده ام.

رفرنس: دانستنی های عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بینی عروسکی و فانتزی از جمله مدل های پرطرفدار در جراحی بینی زنان می باشد، افرادی که متقاضی جراحی بینی عروسکی هستند باید اطلاعاتی درباره این مدل بینی داشته باشند.

بینی به دلیل اینکه در مرکز صورت قرار دارد تاثیر بسزایی در زیبایی چهره فرد می گذارد به همین علت باید مدل بینی در آن ها با دقت انتخاب شود.

بیشتربخوانید:

از مشخصات ظاهری بینی های فانتزی یا عروسکی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • داشتن قوس مشخص بر روی بینی
  • نوک سربالا
  • سایزی کوچک

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

تفاوت عمده بینی فانتزی و بینی طبیعی در زاویه نوک بینی با لب بالا می باشد ؛ به نحوی که زاویه لب فوقانی و نوک بینی در جراحی بینی طبیعی حدودا 95 درجه و در جراحی بینی فانتزی حدود 105 درجه است.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • به طور کلی متقاضیان جراحی بینی هنگامی که تصمیم قطعی به انجام این جراحی می گیرند ، در وهله اول باید در انتخاب جراح بینی دقت نمایند تا بعد از عمل با عوارض احتمالی جراحی روبرو نشوند.
  • پس از انتخاب جراح بینی ، از دیگر اقدامات مهمی که باید به آن توجه داشت ؛ حضور در جلسه مشاوره پیش از عمل می باشد.
  • در این جلسه ، بیمار باید تمامی انتظارات و اهداف خویش از انجام عمل را برای پزشک منتخب خود به طور کامل تبیین کند.
  • همچنین در صورت مبتلا بودن به بیماری های زمینه ای ، حساسیت دارویی و استفاه از داروهای مخصوص ، باید جراح خود را از این مسئله مطلع سازد.
  • قبل از جراحی بینی ، پزشک معالج آزمایش های مخصوصی برای بیمار خود تجویز می کند که حتما باید آن را انجام داده و نتیجه را در روز عمل جهت قرار دادن در اختیار جراح ، همراه خود داشته باشد.
  • سیگار ، قلیان و کلیه مواد دخانی و الکل از 2 هفته قبل از عمل ، ممنوع می باشد ؛ زیرا این قبیل مواد سبب تنگ شدن رگ ها شده و فرآیند خونرسانی را مختل می کنند ؛ در نتیجه ممکن است فرد را در حین عمل با مشکلات حادی مواجه سازند.
  • سیگار و مواد این چنینی در روند ترمیم زخم نیز اثر سوء ایجاد می کنند ، لذا با توجه به موارد ذکر شده تاکید به ترک مصرف آن قبل از عمل ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: http://www.roz-teb.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی بینی فانتزی نوعی جراحی بینی است. لازم به ذکر است که با توجه به سلیقه ها و معیارهای زیبایی افراد ، مدل بینی متفاوت خواهد بود ولی در بین خانم ها مدل بینی فانتزی یا مدل بینی عروسکی طرفداران زیادی دارد.

بینی عروسکی چیست؟

در اولین سال هایی که هنوز عمل جراحی زیبایی بینی تا این حد فراگیر و پیشرفته نشده بود، بینی های عملی تفاوت فاحشی با مدل عمل بینی طبیعی داشتند. ظرافت بیش از حد، نوک بینی سربالا، قوس زیاد تیغه بینی و پل بسیار باریک از جمله ویژگی های نتیجه عمل های جراحی بینی بود.

بینی عضو مرکزی صورت است و برقراری تناسب میان اجزای مختلف صورت را بر عهده دارد. به همین علت باید پیش از انتخاب مدل بینی ایده آل، به فرم صورت و مدل بینی توجه نمایید. مدل بینی عروسکی برای هر فرم صورتی مناسب نیست و بهتر است پیش از هرگونه اقدامی، نسبت به نوع پوست و مدل بینی خود آگاهی یابید.

در جراحی بینی عروسکی به موارد ذیل دقت کنید:

  • فرد متقاضی برای جراحی بینی فانتزی یا عروسکی نباید انتظار داشته باشد که بینی او بیش از حد کوچک شود چرا   که ممکن است متناسب صورت او نباشد و در تنفس اختلال ایجاد کند.
  • افرادی که صورتی با اجزاء ظریف و کوچک دارند بینی عروسکی و فانتزی بیشتر با چهره آن ها تناسب ایجاد می کند.
  • افرادی که دارای بینی استخوانی هستند معمولا از این مدل بینی نتیجه مطلوبی را کسب می کنند اما کسانی که بینی گوشتی (آشنایی با عمل بینی گوشتی) دارند به آن ها توصیه می شود از جراحي بيني عروسكي صرف نظر کنند.
  • افرادی که متقاضی جراحی بینی عروسکی هستند به این نکته توجه داشته باشند که باید با توجه به ساختار بینی شان انتظار معقولانه ای داشته باشند.
  • برای انجام جراحی بینی فانتزی حتما به بهترین جراح بینی فانتزی مراجعه کنید تا از نتیجه جراحی زیبایی بینی رضایت داشته باشید.

منبع: http://www.drmattab.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در اصطلاح پزشکی عمل بینی، را رینوپلاستی می نامند. بنابراین در حالت کلی مفهوم رینوپلاستی ، اصلاح بد شکلی و ناهنجاری های بینی است ؛ از این رو می توان با انجام این جراحی زیبایی ، بسیاری از مشکلات بینی همانند انحراف ظاهری ، عدم تقارن ، عدم تناسب ، ناهنجاری های مادرزادی و از این قبیل موارد را بر طرف کرد.

در نهایت ، باید ذکر کرد هدف از جراحی زیبایی بینی ، کوچک کردن بینی به هر قیمت نیست و هدف نهایی آن ، متناسب کردن بینی است.

رینوپلاستی در میان جراحی های زیبایی صورت ، از متداول ترین و پرطرفدارترین آن ها می باشد.

در مقطعی به خصوص در کشور ما ، جراحی بینی به سمت بیراهه  رفت ، که نتایج نه چندان جالب آن به شکل بینی های بسیار کوچک و کوتاه بروز کرد ؛ این فرم از جراحی بینی ، به علت تورم در ماه های ابتدایی ظاهر قابل قبولی دارد ، اما با گذشت زمان و رفع ورم ، ناهنجاری های خود را نشان می دهند.

در حال حاضر در محافل علمی ، این نوع از جراحی زیبایی بینی قابل قبول نمی باشد و خوشبختانه ، تعداد طرفداران آن نوع بینی ها ، بسیار کاهش یافته است و بسیاری از متقاضیان عمل زیبایی بینی ، تنها خواستار رفع عیوب بینی با حفظ ظاهر طبیعی آن و تنفس قابل قبول می باشند ؛ طوری که بینی غیرعملی و جراحی نشده به نظر آید.

بدین ترتیب عملکرد تنفس و بویایی در افراد ، حفظ شده و ظاهر آن ها نیز مصنوعی به نظر نمی رسد.

هزینه جراحی بینی طبیعی

تعیین هزینه جراحی زیبایی بینی ، نیازمند انجام معاینات مورد نیاز می باشد ؛ بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره باید به فوق تخصص جراحی پلاستیک ، مراجعه نمایید.

بیشتربخوانید... عمل بینی استخوانی

سوالات متداول جراحی بینی

سن مناسب جراحی زیبایی بینی چه زمانی است ؟

از نظر علمی ، بهترین سن انجام جراحی زیبایی بینی ، پس از سن بلوغ می باشد ؛ زیرا انجام عمل زیبایی بینی در این سن ، دیگر موجب بروز اختلال در رشد بینی نمی گردد.

ترخیص از کلینیک یا بیمارستان بعد از جراحی بینی چه موقع انجام می شود ؟

معمولا بیماران در همان شب ، مرخص می شوند و نیاز به بستری در مرکز درمانی ، وجود نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... عمل بینی گوشتی

جراحی زیبایی بینی چقدر طول می کشد ؟

مدت زمان انجام عمل بینی ، با توجه به میزان ناهنجاری های بینی بین 1 الی 3 ساعت ، متغیر می باشد.

دوران نقاهت جراحی بینی چند روز است ؟

امروزه ، کسانی که تحت جراحی زیبایی بینی قرار می گیرند ؛ تنها به 7 الی 10 روز استراحت نیاز داشته و پس از آن ، می توانند به انجام فعالیت های شغلی خود بپردازند.

آیا جراحی بینی با لیزر حقیقت دارد ؟

در حال حاضر ، تنها راه اصلاح فرم ظاهری بینی ، انجام جراحی می باشد و مطالب موجود در رابطه با انجام عمل بینی با لیزر ، صرفا جهت تبلیغات بوده و جنبه علمی ندارد.

آیا می توان بعد از جراحی زیبایی بینی ورزش کرد ؟

بله ، تنها بیماران باید توجه کنند تا مدتی از انجام ورزش های سنگین منع می شوند ، بهتر است مدت زمان دقیق آن را از پزشک معالج خود جویا شوید.

رفرنس: http://www.roz-teb.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بعد از جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی) مراقبت های لازم از بینی تازه جراحی شده خیلی مهم می‌باشد. یکی از این مراقبت ها استفاده از پماد تتراسایکلین بعد از جراحی بینی است. در این مقاله تصمیم داریم تا آموزش کامل نحوه زدن پماد تتراسایکلین بعد از جراحی بینی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید... جراحی فک

 خاصیت پماد تتراسایکلین

مصرف پماد تتراسایکلین پس از جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی) در کنار چرب نگه داشتن بخیه بینی کمک به بهبود زخم های ایجاد شده می‌کند. اما برای مصرف پماد تتراسایکلین باید دقت لازم انجام شود تا بهترین تاثیر خود را برای بهبود زخم ها داشته باشد.

همچنین پماد تتراسایکلین به دلیل خاصیت آنتی بیوتیک بودن برای جلوگیری از عفونت زخم ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتربخوانید: جراحی بینی طبیعی

طریقه مصرف پماد تتراسایکلین

پس از عمل زیبایی بینی (عمل رینوپلاستی) نیاز است تا بعد از برداشتن تامپون بینی روزی ۳ مرتبه پس از شستشوی بینی به بخیه بینی پماد زده شود.

برای این منظور باید قبل از مصرف پماد ابتدا باید محل بخیه ها را تمیز کنید. برای این کار گوش پاکن را با سرم شستشو آغشته نمایید و سپس چربی های پماد قبلی را با گوش پاکن آغشته به سرم شستشو تمیز نمایید. تا تمام چربی های پماد که بر روی بخیه ها به جای مانده است پاک شود.

سپس مقدار کمی از پماد را روی گوش پاکن تمیز گذاشته و آرام بر روی بخیه های بینی بمالید. طوری که یک لایه نازک از کرم بر روی زخم ها مالیده شود و سپس قسمت ابتدایی داخل سوراخ های بینی نیز با پماد چرب شود. اگر مقدار پماد مالیده شده بر روی زخم ها بیش از حد باشد جلوی رسیدن هوا به زخم ها را میگیرد و باعث می‌شود زخم ها پس از عمل زیبایی بینی (عمل رینوپلاستی) دیرتر بهبود یابند.

به همین ترتیب روزی ۳ مرتبه ابتدا پماد قبلی را از روی زخم ها به وسیله گوش پاکن و سرم شستشو برداشته و سپس لایه ای نازک از پماد را بر روی زخم ها بزنید.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی در سال 1400

منبع: بهترین جراح بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا در جراحی بینیاز غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف كافى براى تقویت نوك بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوك بینى استفاده مى كنند.

در برخی از افراد کاندید ترمیم بینی که در عمل اول قوز بینی بیش از حد برداشته شده است ،  غضروف زیادی برای پرکردن پل بینی صاف شده و فرورفته لازم است.

با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی و احتمال بالای بدشکلی وخمیدگی ناشی از استفاده از غضروف دنده، گاهی استفاده از پروتزهای طراحی شده می تواند گزینه ای مناسب براب بازسازی پل بینی تخریب شده باشد.

بیشتر بخوانید … عمل جراحی بینی طبیعی

پیوند غضروف در جراحی بینی

انتخاب نوع غضروف برای استفاده در جراحی بینی نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت نتیجه جراحی بینی ایفا می کند. در صورتی که به دنبال بهبود سایز پل بینی یا افزایش جهت دهی نوک بینی هستید، می توان از غضروف خود بدن استفاده کرد و اولین گزینه برای جراح پلاستیک هم همین مورد است. در بیشتر موارد برای جهت دهی و زاویه دادن مناسب به نوک بینی از پیوند غضروف بهره گرفته می شود

اینکه اولین انتخاب جراح استفاده از غضروف طبیعی است دلیل مشخصی دارد و آن هم این است که پروتز های مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکونی هر دو در بدن به عنوان جسمی خارجی شناسایی می شوند و ممکن است که در همه موارد توسط بدن مورد پذیرش قرار نگیرند و همیشه خطر پس زدن غضروف ها توسط بدن وجود دارد. از سوی دیگر غضروف طبیعی توسط بدن نشناخته شده هست و بنابراین خطر پس زدن آن وجود ندارد. این که غضروف از چه قسمتی از بدن گرفته شود اهمیتی ندارد ، مهم این است که غضروف جز بدن باشد .

بیشتربخوانید:

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

البته احتمال بروز این مشکلات بسیار کم است و باید در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید. می توان گفت اکثریت جراحی بینی که با کمک پروتز های بینی انجام شده اند موفقیت آمیز بودند و هیچ مشکل و عواقبی را برای بیمار به وجود نیاورده است.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کشیدن تامپون ، جراحی های بینی چه با هدف زیباسازی انجام گیرد و چه با هدف بهبود عملکرد بینی و رفع انسداد آن روند بهبود پس از جراحی بسیار دردناک و ناخوشایند خواهد بود، یکی از مواردی که ممکن است درد ناشی از جراحی زیبایی بینی را افزایش دهد استفاده از تامپون حین جراحی می باشد اما عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی چه میزان می باشد.

تامپون در جراحی بینی می تواند شامل یک گاز استریل یا تکه ای پنبه استریل شده باشد که در هنگام جراحی بینی جهت جلوگیری از خونریزی آن بین حفره های بینی کار گذاشته می شود این تامپون ها که به صورت استریل شده وجود دارند دارای زائده و نخی می باشند که در بیرون ببینی قرار داده می شوند و می توان پس از گذشت چند روز از جراحی آنها را با کمک همین نخ از بینی خارج کرد، تامپون بینی ممکن است شامل لوله ای در وسط خود باشد که تنفس بیمار را راحت کند، جراح با فشرده ساختن تامپون زیر غضروف بینی شکل و ساختار بینی را حفظ می نماید.

جراحان در حین جراحی بینی تامپون را با هدف اعمال فشار مستقیم بر روی عروق خونی در غضروف بینی قرار می دهند تا خونریزی بینی کنترل شود و بعد از جراحی ترشحات بینی جذب تامپون گردد.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی

برداشتن تامپون بینی

آیا کشیدن تامپون بینی درد دارد؟

امروزه در جراحی های بینی تنها در موارد کمی از تامپون استفاده می گردد و برای حفظ حالت غضروف بینی از بخیه های ظریف داخل بینی استفاده می شود و یا از حجم کمتری از تامپون در بینی استفاده خواهد شد که این امر برداشتن تامپون را آسان تر می نماید، برداشتن تامپون از داخل بینی یا بلافاصله پس از اتمام جراحی انجام می گیرد یا چند روز پس از جراحی با مراجعه بیمار به پزشک وی اقدام به برداشتن تامپون از داخل بینی خواهد کرد.

بیشتربخوانید:

عوارض و درد ناشی از برداشتن تامپون از بینی

امروزه به دلیل اینکه در جراحی بینی از حجم کمتری از تامپون استفاده می شود فرآیند برداشتن آن چندان دردناک نخواهد بود و پزشک با کمک اسپری عمل برداشتن تامپون را بدون درد برای بیمار انجام می دهد و فقط ممکن است بیمار کمی ناراحتی جزئی داشته باشد ، بعد از برداشتن تامپون ممکن است بیمار دچار خونریزی کمی گردد که این امر بعد از برداشتن تامپون بسیار عادی خواهد بود اما در صورت ادامه خونریزی و دچار شدن بیمار به خونریزی شدید وی باید حتما جهت معاینه به جراح مراجعه نماید.

منبع: دکتر شمس - بهترین جراح بینی در تهران



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی که تیغه ی وسط بینی غضروف کافی برای تقویت نوک بینی نداشته باشد ،بسته به تشخیص جراح بینی از غضروف مصنوعی یا همان پروتز برای تقویت نوک بینی  استفاده می کنند .

برای جلوگیری از افتادگی نوک بینی جراحان از تقویت غضروف نوک بینی بهره مند می شوند.

غضروفی که از داخل بینی برداشته می شود ،به غضروف های نوک بینی پیوند زده می شود.گاهی اوقات تیغه ی وسط بینی غضروف کافی برای تقویت بینی ندارد ،در این حالت از پروتز های مصنوعی برای تقویت بینی  استفاده می کنیم .

پروتز های مصنوعی از نظر استحکام و ماندگاری بسیار پر قدرت هستند و استحکام کافی را برای نوک بینی ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید … جراحی بینی فانتزی

نواحی متداول گرفتن غضروف برای جراحی بینی

سه ناحیه اصلی برای گرفتن غضروف در بدن وجود دارد که جراح پلاستیک برای گرفتن غضروف از یکی از این نواحی استفاده می کند. معمولاً این سه ناحیه به ترتیب زیر انتخاب می شوند:

غضروف تیغه بینی در عمل بینی

معمولاً اولین انتخاب برای غضروف بینی از تیغه بینی است. تیغه بینی یک بخش غضروفی یا دیواره ایست که به تقسیم بینی به مجرای راست و چپ می پردازد. در صورتی که غضروف کافی برای تیغه بینی موجود باشد، جراح پلاستیک معمولاً با تراشیدن مناسب غضروف از این ناحیه بدون اینکه ساختار کلی بینی را تحت تاثیر قرار دهد، جراحی را پیش می برد. با تغییر شکل دادن بینی و بریدن غضروف از تیغه بینی و قرار دادن در جای مناسب روی پل بینی یا نوک بینی می توان بهره کافی را از این غضروف برد. به دلیل اینکه غضروف تیغه بینی از قبل هم در ناحیه بینی بوده است، کاملاً برای تغییر شکل بینی مناسب است ولی احتمال کمی وجود دارد که توسط بدن جذب شود. همچنین امکان خم شدن یا پیچ و تاب خوردن آن بر خلاف غضروف های دیگر وجود دارد.

غضروف گوش در جراحی بینی

زمانی که مقدار غضروف در تیغه بینی به اندازه کافی نیست، بهترین جراح بینی تصمیم به پیوند غضروف از گوش می گیرد و گرفتن غضروف می تواند از یک یا هر دو گوش صورت گیرد. این روش به نحوی انجام می گیرد تا کمترین اسکار در ناحیه نمایان گوش ایجاد شود و تغییری در شکل گوش ایجاد نشود. غضروف گوش به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد گزینه بسیار محبوبی است. این نوع غضروف نرم است و به راحتی تغییر شکل داده می شود. با این حال تمایل به پیچ و تاب خوردن و خم شدن این غضروف هم با گذر زمان وجود دارد که دلیل آن هم نرمی این نوع غضروف است  که نمی تواند ساختار حمایتی خوبی برای پل بینی داشته باشد.

بیشتربخوانید... عمل بینی استخوانی

غضروف قفسه سینه در جراحی بینی

زمانی که نتوان از غضروف تیغه بینی یا گوش استفاده کرد، جراح پلاستیک تصمیم می گیرد تا از قفسه سینه فرد غضروف بگیرد. این غضروف در بین قفسه سینه قرار دارد. مقدار زیادی غضروف در این ناحیه قرار دارد و بنابراین خطر اینکه عملکرد یا شکل قفسه سینه تحت تاثیر قرار گیرد، بسیار پایین است. غضروف قفسه سینه سفت تر و صاف تر از غضروف گوش است و بنابراین برای پیوند به تیغه بینی یا ناحیه پل بینی مناسب تر است.

کاربرد پروتزهای مصنوعی

اگر بیماری در جراحی قبلی پل بینی خود را به مقدار قابل توجهی از دست داده باشد و یا میزان غضروف مورد نیاز جراح به مقدار مناسب و مطلوب در دسترس جراح نباشد ،پروتز های مصنوعی کمک بسیار زیادی به جراح بینی برای فرم دهی به بینی بیمار می کند.

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

منبع: همه چیز در مورد عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کشور ایران جز ده کشور اول در اعمال جراحی کل بدن است و می توان گفت جز پنج کشور اول در اعمال جراحی زیبایی بینی است . جراحی بینی طبیعی طرفدارهای زیادی دارد و خیلی از افراد خواهان این نوع جراحی ها می باشند .

یکی از سوالات شایع در بین عموم افراد جامعه این است که، مقصود از جراحی بینی طبیعی چیست ؟، آیا درست است که تغییرات کمی در عمل بینی طبیعی رخ می دهد؟ نحوه انجام عمل بینی طبیعی گاهی اوقات سردرگمی و برای افراد پیش می آورد که تصور می کنند که بینی تنها عیوب آن رفع می شود، در صورتی که چنین نیست . عمل بینی طبیعی بدین معناست که، در واقع آن حالت خوب و دلپذیر در یک بینی را ببینید، که این تغییرات حتما راضی کننده خواهد بود .

بینی طبیعی

در عمل بینی طبیعی معمولا قوس بینی، طول بینی، ارتفاع و حجم بینی با توجه به آناتومی صورت فرد به نسبت دیگر روش های عمل بینی کمتر می باشد . پوست بینی و غضروف ها در نتیجه نهایی عمل بینی بسیار حائز اهمیت می باشد و بهتر است قبل از انجام عمل بینی حتما با جراح خود در این خصوص مشورت نمایید .

نقش پوست در عمل بینی طبیعی

جنس پوست در عمل جراحی زیبایی تاثیر بسزایی دارد و جزء عوامل مهم در نتیجه عمل بینی می باشد . در اکثر اوقات ورم بعد  از عمل بینی، حتى به مدت چندین ماه نیز می تواند علت تغییر شکل بینى باشد، حتى نتیجه مطلوب عمل زیبایی بینی نیز در نخست می تواند خوب به نظر نرسند به ویژه اگر بیمار پوست ضخیم، چرب و مستعد آکنه دارید، به همین علت توصیه می شود صبر داشته باشید و به جراح خود اطمینان کنید چرا که وی بهترین کار را برای شما انجام خواهد داد .

عوارض عمل بینی طبیعی

عمل زیبایی بینی یکی از جراحی های زیبایی بدون عارضه می باشد . عوارض در اعمال جراحی به دو دسته تقسیم می شود عوارض احتمالی و عوارض ناشی از جراحی است . عوارض احتمالی در تمامی اعمال زیبایی رخ می دهد و موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود، همانند تورم و کبودی .

عوارض ناشی از جراحی که این عوارض در اثر انتخاب اشتباه رخ می دهد لذا قبل از انجام عمل بینی حتما در انتخاب دقت کافی و لازم را داشته باشید . عوارض ناشی از جراحی همانند: غیرقرینگی، کوچک شدن بیش از حد بینی و اختلالات تنفسی می باشد .

تغذیه بعد از عمل بینی طبیعی

رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی طبیعی در نتیجه نهایی جراحی نقش بسزایی دارد . بعد از عمل بینی بهتر است از مصرف مواد غذایی آلرژی زا و ادویه دار نظیر فلفل و نمک اجتناب ورزید . لذا برای رسیدن به نتیجه مطلوب به توصیه جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خود گوش فرا دهید .

هزینه عمل بینی طبیعی

هزینه جراحی بینی به عوامل مختلف بستگی دارد . لذا نمی توان قبل از معاینه و بررسی های لازم هزینه دقیقی را برای آن مشخص کرد.

نتیجه گیری

بینی در چهره افراد تاثیر بسزایی در زیبایی آن ها دارد . بهتر است قبل از جراحی بینی طبیعی حتما در انتخاب جراح دقت لازم و کافی را داشته باشید و در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید تا با توجه به آناتومی صورت شما فرم بینی طبیعی انتخاب و جراحی انجام گردد .

منبع: کلینیک تخصصی عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف كافى براى تقویت نوك بینى در اختیار جراح بینی قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوك بینى استفاده مى كنند.
برخی پزشکان برای ترمیم بینی از پروتزهای مصنوعی استفاده می کنند. دکتر شمس بیشتر از غضروف های طبیعی که از خود فرد گرفته شده، استفاده می کند. غضروف های مصنوعی خوبی هم در بازار وجود دارد که عوارض چندانی از آنها گزارش نشده، اما در دراز مدت تکلیف مشخصی ندارند. زیرا مثلا اگر فردی 20 ساله از غضروف مصنوعی برای جراحی بینی استفاده کند، مشخص نیست که 50 سال آینده آیا برایش مشکلی به وجود می آید یا خیر.

بیشتر بخوانید... عمل بینی طبیعی

امروزه براى جلوگيرى از افت نوك بينى بعد از جراحى از تقويت غضروفى نوك بينى بهره مى گيريم .
براى اين منظور غضروف از تيغه وسط (داخل بينى) برداشته مى شود و به غضروف هاى نوك بينى پيوند زده مى شود تا نوك بينى محكم تر شود . بعد از پايان جراحى و در حين ترميم نيروهايى از پوست به اسكلت بيني وارد مى شود كه بسيار قوي و پر قدرت هستند و اگر نوك بينى به اندازه كافى قوى نباشد در مقابل آن ها سر خم خواهد كرد و افت مى كند . به عبارت ديگر نوك بينى پايين مى آيد و به لب بالا نزديك مى شود .

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی در سال 1400
هر قدر پوست بينى ضخيم تر باشد احتمال افت نوك بينى بعد از عمل بيشتر است .
گاهى تيغه وسط بينى (سپتوم) غضروف كافى براى تقويت نوك بينى در اختيار جراح قرار نمى دهد . در اين صورت بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقويت نوك بينى استفاده مى كنند .
غضروف هاى مصنوعى بسيار قوى و ماندگار هستند و استحكام كافى براى نوك بينى ايجاد مى كنند .
با تمام مزايايى كه غضروف هاى مصنوعى دارند معايب بالقوه خطرناكى هم دارند كه عفونت و بيرون زدن از پوست جز آن ها است. به دليل معايب مورد اشاره من از پروتز در بيني هيچگاه استفاده نمي كنم و عطاى آن را به لقايش بخشيده ام.

مشاهده کنید... عکس قبل و بعد عمل بینی

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اکثر بیمارانی که عمل بینی کردند، به طور فزاینده ای برای جلسه جراحی دچار اضطراب شدند. با وجود اینکه نرمال است، بیشتر بیماران در رابطه با جراحی آماده سازی می شوند. و نیز اطلاعاتی به آن ها داده می شود. درنتیجه قبل از جراحی استرس شان کمتر می شود.

این دستورالعمل ها نکات اماده سازی را برای شما بیان می دارد. از این رو می توانید به راحتی عمل بینی را انجام دهید. در ادامه به بررسی این آمادگی های قبل از عمل جراحی بینی خواهیم پرداخت.

آماده سازی :

مشاوره قبل از عمل و معاینات

جراح در پی اطلاع از وضعیت سلامت شما می باشد، برای اینکه مطمئن شود آماده برای عمل بینی هستید. در طی ویزیتی که قبل از جراحی دارد، پزشک جراح همه اطلاعاتی که در سابقه پزشکی تان می باشد، بررسی می کند. شامل گرفتگی بینی، جراحی ها، و هرگونه بیماری هایی که دارید. مثلا بیمارانی که اختلالات خونی، هموفیلی دارند، کاندیده های خوبی برای عمل جراحی بینی نیستند.

بیشتربخوانید... جراحی فک و صورت

معاینات پزشکی روی چه قسمت هایی انجام می گیرد؟

دستیار جراح ۸ عکس از زوایای مختلف از بینی شما می گیرد، شامل :

  • زاویه روبرو
  • زاویه نیمرخ راست
  • زاویه جانبی راست
  • زاویه نیمرخ چپ
  • زاویه جانبی چپ
  • نمای پایه
  • نمای سفالیک
  • نمای با لبخند

آزمایشات قبل از عمل جراحی بینی :

یکسری آزمایشات و چکاپ ها هم نیاز است که قبل از عمل بینی گرفته می شود. درطی اولین جلسه پیش از عمل پیش جراح رفته و تست های ضروری را از شما می گیرند.

آزمایش خون

آزمایش خون که روتین بوده و ۲۰ دقیقه زمان می برد؛ درست قبل از عمل بینی. خیلی ساده مقداری خون از دست تان گرفته می شود. سپس بررسی می شود آیا دچار عفونت، کم خونی، و اختلال انعقاد خون هستید یا خیر. مواردی که در آزمایش خون انجام می گیرد :

  • FBS سطح قد خون می باشد.
  • CBC.diff برای تشخیص کم خونی
  • PT و PTT که برای پیشگیری از خونریزی ناگهانی یا انعقاد نادرست خون می باشد.
  • HIV
  • هپاتیت

بیشتربخوانید... چسب زدن بینی

آزمایشات دیگری هم گرفته می شود که احتمالا تجویز می شود :

علاوه بر آزمایش خون و معاینات عمومی، یکسری آزمایشات پیش از عمل هم گرفته می شود. پزشک یک رادیولوژی هم می نویسد برای اینکه ریه ها چک شود. همچنین ECG برای قلب بررسی شود.

  • الکتروکاردیوگرافی (ECG) ـ برای بررسی ضربان قلب است. برای بیماران بالای ۴۰سال انجام می گیرد.
  • B-HCG یا تست بارداری ـ تست بارداری B-HCG برای زنانی که مشکوک به بارداری اند، قبل از عمل جراحی.
  • رادیولوژی قفسه سینه ـ رادیولوژی قفسه سینه برای آن هاییست که سیگار می کشند یا بیماری های تنفسی دارند.
  • سی تی اسکن ـ برای بررسی داخل بینی از سی تی اسکن استفاده می شود.

چیزهایی که نباید بخورید قبل از عمل بینی :

  • آسپرین، ویتامین E و ایبوپروفن نخورید.
  • سیگارکشیدن رو ۲ الی ۳هفته قبل از جراحی متوقف کنید.
  • پروتئین بیشتر مصرف کنید.
  • چیزی قبل از جراحی نخورید و نیاشامید.
  • شب قبل از جراحی دوش بگیرید.
  • دوسه روز قبل از جراحی شیو کنید.
  • آرایش نداشته باشید و جواهرات هم همراهتان نباشد.

بیشتربخوانید... قیمت عمل بینی

منبع: https://www.drshahinshams.com/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

روش باز، به عملی گفته می‌شود که در آن، داخل سوراخ‌های بینی، و پوست روی دیواره‌ی عمودی بین دو سوراخ بینی را شکاف می‌دهند. در این حالت پوست از قسمت نوک و پل بینی بلند می‌شود، و پس از آن عمل جراحی بینی را انجام می‌دهند. مزیت این عمل آن است که اسکلت بینی، مستقیما در معرض دید جراح قرار میگیرند و بخیه زدن غضروف‌ها به یکدیگر، تغییر شکل آنها، و یا نزدیک کردنشان به هم، بسیار آسان‌تر صورت می‌گیرد. به علاوه، در مواردی مانند انحراف شدید، یا ترمیم عمل بینی، که برای تغییر فرم بینی با مشکلات زیادی روبرو هستیم، این روش مزیت‌های زیادی دارد. در چنین مواردی، پزشک برای اعمال تغییرات اساسی، احتمالا عمل بینی باز را ترجیح می‌دهد.

بیشتربخوانید... عمل بینی فانتزی

فواید عمل باز بینی

  • جراح دید کامل‌تری به ساختار بینی بیمار دارد، و جراحی را به خوبی هدایت می‌کند.
  • اکثر جراحان از این روش برای عمل بینی استفاده می‌کنند و اگر بخواهید عمل باز انجام دهید، ‌راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید در نزدیکی خود یک پزشک پیدا کنید.
  • در جراحی بینی باز، پزشک راحت‌تر می‌تواند بینی را بعد از عمل ثابت و محکم نگه دارد.

معایب عمل باز بینی

  • عمل بینی باز طولانی‌تر است و معمولا سه ساعت یا بیشتر زمان می‌برد.
  • بدلیل اینکه در این جراحی، پوست کاملا از بینی جدا می‌شود، درد و ورم بیشتری را به همراه دارد و زمان ترمیم و بهبود آن هم بیشتر است.
  • جای بریدگی‌های کوچک ناشی از این عمل، روی لبه‌ی بیرونی بینی باقی ماند، البته جای آن فقط زمانی پیدا می‌شود که فرد سر خود را کاملا به عقب خم کند. اگر پزشک جای بریدگی را درست بخیه بزند، بعد از مرور زمان اثری از آن باقی نمی‌ماند.
  • قسمتی از ساختمان بینی که وظیفه‌ی محافظت و محکم نگه داشتن نوک بینی را به عهده داشته است، سست می‌شود، چرا که در این روش میزان بریدن و دست‌کاری غضروف‌های بینی خیلی بیشتر است.

بیشتربخوانید... عمل بینی طبیعی

مزایای عمل بسته بینی

  • عمل بینی بسته، با قسمت بیرونی بینی سر و کار ندارد، بنابراین جای زخمی روی بینی به جا نمی‌گذارد و بینی هم کمتر ورم میکند.
  • بینی شما زمان کمتری برای ترمیم احتیاج داشته، و بنابراین بیمار زودتر بهبود می‌یابد.
  • این نوع جراحی اصولا ارزان‌تر است، اما قیمت جراحان مختلف هم متفاوت است.

معایب عمل بسته بینی

  • جراح در حین عمل دید کمتری به ساختار بینی دارد.
  • دقت و ظرافت کار در این عمل کمتر است، اما این بدین معنا نیست که پزشک شما مهارت کافی برای ایجاد تغییرات مورد نظر شما را نداشته باشد.
  • در حال حاضر بیشتر جراحان، عمل بینی باز انجام می‌دهند، به همین خاطر ممکن است حق انتخاب برای عمل بسته نداشته باشید.

منبع



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در صورتی که عمل جراحی بینی به هر دلیلی مجددا انجام شود، به آن عمل جراحی ترمیمی بینی یا عمل ثانویه گفته می‌شود.

این عمل زیبایی بینی به طور کلی در صورتی انجام می‌شود که بدشکلی‌ های اولیه بینی، یا اختلالات عملکردی آن با عمل جراحی اول برطرف نشده باشد و یا خود بیمار از نتایج عمل خود رضایت نداشته باشد.

جراحی ترمیمی بینی چیست ؟

عمل جراحی ترمیمی بینی در واقع جراحی مجدد بینی برای بهبود دادن نتایج جراحی قبلی است. این عمل می‌تواند یکی از دشوارترین جراحی‌ های پلاستیک صورت باشد.

میزان تغییرات ایجاد شده در جراحی ثانویه بینی به شرایط هر بیمار بستگی دارد. در برخی موارد بیمار تنها تغییرات جزئی را در بینی خود می‌خواهد بنابراین احتمالا در جراحی ترمیمی مقدار کمی از غضروف یا استخوان اضافه بر روی پل بینی برداشته می‌شود. اما در مواردی ممکن است جراحی ترمیمی، عملی گسترده به منظور اصلاح کامل ساختار بینی بیمار باشد.

معمولا دشوارترین نوع جراحی ترمیمی در مورد بیمارانی است که در جراحی اولیه، مقدار بیش از حدی از غضروف و استخوان بینی آنها برداشته شده است.

در این جراحی‌ های پیچیده معمولا برای جبران بافت از دست رفته از گرافت بافت گوش، شقیقه یا دنده برای بازیابی غضروف و استخوان بینی استفاده می‌شود.

مشاهده کنید... تصاویر قبل و بعد از عمل بینی

جراحی ترمیمی بینی عموما به دو منظور انجام می‌ شود :

  1. بهبود عملکرد بینی: رفع مشکلات تنفسی، خر و پف، وقفه تنفسی، رفع انحراف تیغه بینی و سایر مشکلات عملکردی مشابه که قطعا در سطح کیفی زندگی بیمار نیز اثر دارد.
  2. بهبود ظاهر بینی: ممکن است تغییراتی حتی در حد چند دهم میلیمتر در زاویه، یا اندازه بینی تاثیرات بسیار بزرگ و تغییرات چشمگیری در ظاهر بینی ایجاد کند.

در چه مواردی نیاز به انجام جراحی ترمیمی بینی می باشد ؟

جراحی ترمیمی بینی ، زمانی انجام می‌شود که بیمار از نتایج جراحی اولیه خود رضایت ندارد ؛ البته در تمامی موارد ممکن است نیاز واقعی به جراحی ثانویه نباشد.

بنابراین لازم است در این مورد حتما با پزشک قابل اطمینان و متعهدی مشورت کنید تا به شما مشاوره بدهد.

بیشتر بخوانید... هزینه عمل بینی

مشکلاتی که اغلب نیاز به جراحی ترمیمی بینی دارند ، عبارتند از:

  • عدم تقارن در ظاهر بینی
  • به وجود آمدن ظاهری غیرطبیعی در بینی
  • پولیپ بینی مسدود شدن مجرای هوایی بینی و اشکال در تنفس
  • باریک یا کوچک شدن بیش از حد نوک بینی
  • عدم قرارگیری استخوان یا غضروف بینی در جایگاه صحیح خود
  • تشکیل جای زخم جراحی به شکل نامطلوب در داخل یا خارج بینی
  • برش بیش از حد پل بینی برای برداشتن قوز بینی و ایجاد قوس غیر طبیعی در بینی

منبع: بهترین جراح بینی در تهران

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بینی های گوشتی معمولاً با مدل طبیعی جراحی می شوند. مدل طبیعی نسبت به مدل های نیمه فانتزی و فانتزی قوس کمتری دارد و زاویه بین بینی و لب کمتر است.

مشاهده کنید... عکس قبل و بعد عمل بینی

ویژگی های بینی گوشتی

یکی از مواردی که به اشتباه تشخیص بینی گوشتی در بین مردم مطرح می شود، بزرگی و حجیم بودن بینی است. در صورتی که بزرگ بودن بینی به معنا داشتن بینی گوشتی نیست. ممکن است بینی شما حجم زیادی نداشته باشد اما ویژگی های بینی گوشتی را دارا باشد. در صورتی که بینی شما ویژگی های زیر را دارد شما دارای بینی گوشتی هستید:

  • پوست ضخیم
  • غضروف های ضعیف
  • منافذ باز روی بینی
  • پره های بزرگ و پهن
  • چربی زیر جلدی بیش از حد نرمال

عمل بینی گوشتی

موثر در زیبایی اما در عین حال جراحی است که نیاز به مهارت بالایی دارد!

یکی از سخت ترین جراحی های رینوپلاستی، جراحی های زیبایی بینی گوشتی است.

برای پاسخ به پرسش هایی درباره تفاوت عمل این مدل از بینی می توان اینگونه پاسخ داد که: پوست بینی مانند چادری است که روی اسکلت بینی را می پوشاند در صورتی که این چادر ضخیم و زمخت باشد نمی تواند تغییرات اسکلتی که جراح ایجاد می کند و نمایش دهد. برای درک بهتر فرم بینی گوشتی به این مثال توجه کنید. پوست بینی گوشتی مانند چادر برزنتی است که روی چوب کبریت ضعیف (استخوان بینی) قرار بگیرد. در صورتی که ما برای کوچک کردن بینی، اسکلت بینی را تضعیف کرده باشیم و غضروف زیادی از بینی برداریم، این مساله نه تنها موجب کوچک تر شدن بینی نمی شود، بلکه در نهایت این چادر روی اسکلت می افتد و چین می خورد.

بیشتربخوانید... چسب بینی

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی

عیین نوع بینی نقش به سزایی در روند جراحی، انتخاب پزشک متخصص و نتیجه نهایی خواهد داشت. به همین دلیل اگر درپی جراحی بینی طبیعیهستید، گام اول مشخص کردن نوع بینی است.

برای مشخص کردن نوع بینی خود میتواند به ویژگیهای بینی خود توجه کنید. به طور کلی ضخامت پوست عاملی تعیین کننده در تشخیص نوع بینی است.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی از نظر متخصصین

بسیاری از افراد گمان می کنند بینی که مدل گوشتی است، گوشت و چربی بیشتری زیر پوست دارد، در حالیکه متخصصین و جراحان بینی معتقدند مهم ترین تفاوت بینی گوشتی که موثر در روند عمل بینی است، پوست ضخیم در بینی های گوشتی است، بنابراین می توان گفت پوست بینی در مدل استخوانی ظریفتر و در بینی های گوشتی، پوست بینی ضخامت بیشتری دارد و عمل بینی را مشکل تر خواهد کرد.

بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی

بهترین سن برای انجام جراحی های زیبایی بینی، چه بینی گوشتی و چه بینی استخوانی بعد از ۱۸ سالگی است که رشد بینی شما به حداکثر خود رسیده است. در صورت دارا بودن مشکلات تنفسی می توانید در ۱۴ سالگی و با داشتن رضایت والدین اقدام کنید. اما برای گرفتن نتیجه ای رضایت بخش از جراحی زیبایی پیشنهاد می کنیم تا تکمیل ۱۸ سالگی خود صبر کنید.

منبع: https://www.drshahinshams.com/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شاید سوالاتی همچون «بینی استخوانی چه ویژگی هایی دارد؟ فرق بین بینی استخوانی و بینی گوشتی چیست؟ روند جراحی بینی استخوانی  چگونه است؟ بهترین مدل عمل بینی استخوانی کدام است؟» در ذهن شما نیز ایجاد شده باشند که به تمامی آن ها پاسخ خواهیم داد. پس اگر شما هم بینی استخوانی دارید و قصد دارید آن را عمل کنید، این مقاله را از دست ندهید.

بینی استخوانی چه ویژگی هایی دارد؟

بینی افراد به دو دسته کلی استخوانی و گوشتی تقسیم می شوند. بینی استخوانی همانطور که از نامش بر می آید، حالت استخوانی دارد و استخوان و غضروف زیادی زیر پوست آن قرار گرفته است، همچنین استخوان این نوع بینی بسیار محکم بوده و مقاومت زیادی دارد. این بینی ها قوز دارند و قوز آن ها از نیم رخ به خوبی قابل مشاهده می باشد.

بینی های استخوانی برخلاف بینی های گوشتی که پوست ضخیمی دارند، دارای پوستی نازک هستند و همین امر در تسهیل روند جراحی نقش زیادی دارد.

در واقع یکی از نکاتی که بسیاری از جراحان بینی به آن اذعان دارند این است که جراحی بینی استخوانی به مراتب نسبت به جراحی بینی گوشتی آسان تر است و همچنین نتیجه بهتری را برای افراد به همراه دارد.

یکی از مهم ترین تفاوت های بین جراحی بینی استخوانی و گوشتی، روند عمل و نتیجه آن می باشد. جراحی بینی گوشتی باید توسط یک جراح بینی باتجربه انجام شود چرا که غضروف بینی ضعیف تر است و عمل کردن آن به همین دلیل سخت تر خواهد بود.

روند جراحی بینی استخوانی چگونه است؟

در روند جراحی بینی طبیعی استخوانی حتما باید بینی برش خورده تا پزشک به نواحی استخوانی دسترسی کاملی پیدا کند. زمانی که برش روی سطح پوست انجام شد پزشک به راحتی می تواند استخوان اضافی روی بینی را برداشته سپس کناره های بینی را به هم نزدیک کرده سپس بخیه بزند.

بر اساس نوع بینی و نتیجه مورد انتظار از عمل، جراحی بینی به دو شکل باز و بسته انجام می شود.

جراحی بینی به روش باز: این روش برای مواقعی کاربرد دارد که فرد می خواهد تغییرات اساسی روی بینی ایجاد کند، در واقع جراح با برش روی تیغه و پره ها می تواند آناتومی بینی را به شکل کامل ببیند تا روی آن کار کند. این مدل جراحی یک ویژگی دارد و آن هم این است که جراح روی غضروف و ساختار بینی تسلط کامل خواهد داشت و همین موضوع باعث می شود تا دقت جراحی بالاتر رود.

جراحی بینی به روش بسته: در جراحی بینی بسته هیچ برشی روی بینی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها از داخل ایجاد شده و همانند روش قبل، غضروف و استخوان بینی جدا می شوند. از ویژگی این مدل جراحی ایجاد نشدن هیچ نوع برشی روی تیغه بینی است. همین ویژگی منجر شده تا بینی تورم کمی بعد از عمل داشته باشد و در نهایت روند بهبودی نیز تسریع می یابد.

در انتهای صحبتمان باید گفت که تصمیم گیرنده نهایی پزشک است و او انتخاب می کند که کدام روش جراحی برای شما مناسب تر است.

طول مدت جراحی بینی

اگر بخواهیم برای جراحی بینی مدت زمانی تعیین کنیم باید گفت که عمل بینی زمان مشخصی ندارد. چرا که به نوع ساختار بینی و تغییرات آن بستگی دارد. ولی معمولا بین 1 الی 2 ساعت زمان می برد. همچنین اگر بیمار بعد از جراحی مشکل خاصی نداشته باشد، مرخص می شود.

منبع: دانستنی های عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از عواملی که در موفقیت و تثبیت عمل بینی یا عمل رینوپلاستی موثر است مراقبت های بعد از جراحی است. بدون رعایت موارد مراقبتی نمی توان نتیجه مطلوبی از عمل بینی گرفت. برخی از این اقدامات را خود پزشک بعد از جراحی انجام می دهد و بخش بیشتر آن به عهده خود داوطلب است. یکی از کارهایی که برای محافظت از بینی و تثبیت تغییرات انجام می شود تامپون گذاری است. تامپون بینی به یک تکه گاز استریل یا پنبه فشرده شده گفته می شود که به صورت لوله شده داخل سوراخ های بینی قرار داده می شود. البته انواع دیگری از تامپون بینی نیز وجود دارد. مانند تامپون های آماده که در بسته بندی عرضه می شوند.

بیشتربخوانید... عمل جراحی بینی طبیعی

تامپون چه کاربرد و مزیتی دارد؟

تامپون گذاری به چند هدف انجام می شود. اول اینکه بعد از جراحی باید از تیغه وسط بینی محافظت شود و از جا به جایی آن جلوگیری شود. قرار دادن تامپون در بینی از تکان خوردن سپتوم جلوگیری می کند و ساختار بینی را در جای خود نگه می دارد. علاوه بر آن بر اثر ایجاد برش هایی داخل بینی، ما بین پوست و اسکلت بینی فضای خالی ایجاد می شود. این فضا باید به مرور بسته شود و تامپون این کار را انجام می دهد. تامپون پوست بینی را به دیواره آن فشار می دهد و به اتصال سریعتر آن کمک می کند. خوبی تامپون این است که از برخی عوارض عمل بینی که بر اثر عدم محافظت از بینی به وجود می آید جلوگیری می کند.

بیشتربخوانید... عمل جراحی بینی استخوانی

مزایای استفاده از تامپون

  • بهبود سریع بینی
  • حفظ ساختار بینی
  • جلوگیری از خونریزی بینی

معایب استفاده از تامپون چیست؟

  • انسداد مسیر تنفس
  • خشک شدن ترشحات بینی و احساس گرفتگی بینی
  • احساس درد هنگام بیرون کشیدن تامپون

جایگزین های تامپون چیست؟

برای اینکه بیمار درد کمتری را هنگام بیرون کشیدن تامپون احساس کند و راه تنفس او نیز بسته نشود از راه های جایگزین استفاده می شود. علت احساس درد در هنگام بیرون کشیدن تامپون همچنین می تواند خشک شدن مخاط بینی و چسبیدن آن به تامپون باشد. تامپون در هنگام قرار دادن با پماد تتراسایکلین چرب می شود ولی در هنگام بیرون کشیدن خاصیت چرب شدن خود را ندارد و به راحتی قرار دادن آن خارج نمی شود. امروزه به جای تامپون از استنت یا ایروی(Airway) استفاده می شود. استنت از جنس پلاستیک است و حالت ژله ای دارد.

مزیت استنت نسبت به تامپون این است که خارج کردن آن راحت تر است و درد کمتری دارد. علاوه بر آن در وسط استنت سوراخ تعبیه شده که راه تنفسی را باز نگه می دارد. استنت تمام مزایای تامپون را نیز دارد و به خوبی بافت بینی را محکم در جای خود نگه می دارد. برای جلوگیری از خارج شدن مخاط بینی چند لایه گاز استریل در زیر بینی بسته می شود که همان کار تامپون را به شکل بهتری انجام می دهد. عمل بینی بدون تامپون به خاطر داشتن مزیت بیشتر محبوبیت بیشتری دارد و امروزه کمتر کسی از تامپون استفاده می کند.

بیشتربخوانید... عمل بینی فانتزی

عمل بینی بدون تامپون چه ویژگی ای دارد و مزیت آن چیست؟

در حقیقت عمل بینی بدون تامپون در روش و متد جراحی تفاوت چندانی با عمل بینی با تامپون ندارد. تنها بعد از اتمام رینوپلاستی به جای قرار دادن تامپون در بینی از استنت یا ایروی استفاده می شود. فقط لازم است تا جراح مورد نظر شما این جایگزین های تامپون را در اختیار داشته باشد تا از آن استفاده کند.

تامپون مزایای بسیاری دارد اما به خاطر احساس درد در هنگام بیرون کشیدن آن، عدم توانایی نفس کشیدن از بینی و احساس ناخوشایندی که در زمان وجود تامپون در بینی به داوطلبان جراحی دست می دهد اکثر افرادی که می خواهند جراحی انجام دهند تمایل به انجام عمل بینی بدون تامپون دارند. علاوه بر آن به خاطر خشک شدن خونابه و ترشحات بینی روی تامپون بعد از گذشت چند روز بهداشت بینی نیز به خطر می افتد. بنابراین استفاده از جایگزین ها و کنار گذاشتن تامپون انتخاب عاقلانه ای است.

منبع: http://www.drmattab.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عمل بینی طبیعی یا همان نچرال رینوپلاستی ، نوعی جراحی زیبایی بینی است که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این عمل، شکل بینی فرد از حالت قوز دار یا گوشتی خارج میشود ولی به اندازه عمل بینی فانتزی، کوچک نمیشود. در این عمل حالت طبیعی بینی حفظ شده و مشکلات ظاهری و داخلی از جمله انحراف داخلی بینی زیباجو برطرف میگردد.

نحوه انجام عمل بینی طبیعی

عمل بینی نیمه فانتزی و فانتزی بیشتر در جوانانی که سن پایین تری دارند، رواج دارد؛ در صورتیکه جراحی زیبایی بینی طبیعی روشی است که با رفع ایرادات ظاهری زیباجو، پزشک سعی در تغییر اندک در ظاهر فرد است. در این عمل برای رفع ایرادات ظاهری و قوز دماغ فرد تلاش میشود ولی قوس و انحنای بینی زیاد داده نمیشود و بینی حالت طبیعی خود را از دست نمیدهد. بهترین جراح بینی در تهران در عمل بینی طبیعی چند نکته را در نظر میگیرد تا حداکثر طبیعی بودن را در بینی اعمال کند:

  • طبیعی از نظر شما یعنی چی؟

شهری را تصور کنید که تمام افراد آن دارای سه پا باشند، در چه صورتی اسم شما را آدم طبیعی میگذارند؟ درست است، در صورتی که شما هم سه پا داشته باشید. دانستن این نکته به شما در داشتن بینی طبیعی بسیار کمک خواهد کرد؛ نژاد و قومیت در مدل بینی طبیعی بسیار تاثیر گذار هستند.

  • تناسب بینی با سایر اعضای صورت

یکی دیگر از فاکتور های مهم جراحی زیبایی بینی خوب این نکته است که ظاهر بینی خیلی کوچک تر از سایر اعضای صورت نشود، به همین دلیل اغلب جراحی بینی طبیعی به مدل جراحی بینی فانتزی ارجحیت داده میشود. یکی دیگر از نکاتی که پزشک رعایت میکند، فاصله بین لب بالا با نوک بینی فرد است که این فاصله با مشاهده ظاهر کلی صورت قابل سنجش است.

  • مشکلات تنفسی و داخلی

یکی دیگر از مواردی که پزشک در جراحی رینوپلاستی طبیعی همواره رعایت میکند، برطرف کردن مشکلات تنفسی فرد است. برای این امر چک میشود که تیغه بینی (سپتوم) فرد مشکلی نداشته باشه و اگر مشکل وجود داشت برطرف گردد. راه های ورود هوا به بینی هنگام نفس عمیق بسته نشود و حفره های بینی فرد یکسان و دارای تقارن حداکثری باشند.

  • سایز سوراخ های بینی

در عمل بینی طبیعی، بر خلاف عروسکی که پزشک برای فانتزی شدن صورت و بینی، سوراخ های بینی را جمع میکند و این تنگی، خود باعث مشکلات تنفسی و عمل بینی ترمیمی میگردد، سعی میشود تا حد امکان سوراخ های بینی بصورت طبیعی باز نگه داشته شوند تا عبور هوا از میان پره ها مشکل نباشد.

این عمل نیز مانند عمل نیمه فانتزی و عمل بینی عروسکی، با بیهوشی آغاز میگردد. طی این عمل پوست روی بینی فرد کاملا برداشته میشود و تغییراتی که مد نظر است با تراشیدن غضروف و استخوان قوس میانی بینی بدست می آیند. در عمل بینی طبیعی زاویه نوک لب بالا با بینی 90 تا 95 درجه زده میشود، در صورتیکه در عمل های فانتزی این زاویه به 100 درجه به بالا هم میرسد.

بیشتربخوانید... چسب زدن بینی

مزایا عمل بینی طبیعی

  • فرم دهی به بینی بصورت کاملا طبیعی و بدون مشکلات ظاهری بعد از عمل
  • برطرف کردن شکستگی و قوز روی بینی
  • بهبود مشکلات تنفسی فرد
  • افزایش اعتماد به نفس فرد هنگام حضور در اجتماعات
  • بدون ایجاد قوس زیاد روی بینی که به حالت مصنوعی در بیاید.
  • این عمل دوره نقاهت راحت تر و سریع تری دارد.
  • مدت زمان انجام این عمل نسبت به سایر روش ها کمتر است.
  • بینی فرد تا چند سال به همین شکل میماند و افتادگی زیادی را تجربه نمیکند.

هزینه عمل بینی طبیعی

هزینه عمل بینی در سال 1400 به صورت طبیعی به عوامل مختلفی همچون: هزینه بیهوشی، تجربه و دستمزد پزشک جراح، موقعیت مکانی شما و … بستگی دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عامل ایجاد خرخر شبانه ( خروپف ) معمولا به دلیل وجود مشكلاتى در سطح حلق است. انسداد و گرفتگى بینى معمولا عامل اصلى ایجاد خروپف نیست . بنابراین انحراف تیغه بینى یا وجود پولیپ در بینى یا آلرژى نمى تواند عامل اصلى ایجاد خروپف باشد . با این حال گرفتگى بینى كیفیت خواب را پایین مى آورد و تنفس دهانى حین خواب ایجاد مى كند و مى تواند تشدید كننده خروپف باشد.

بیشتر بخوانید... تاثیر جراحی بینی بر خروپف

خرخر شبانه در حداقل ٤٠ درصد مردان و ٢٠ در صد زنان وجود دارد و معمولا باعث ايجاد مشكلاتى در خواب مى شود . با اين حال فقط در ٤٪‏ مردان و ٢٪‏ زنان خرخر در حدى است كه مى تواند خطرناك و تهديد كننده حيات باشد .
در صورتى كه خرخر با دوره هاى قطع تنفس حين خواب به مدت ده ثانيه و به طور مكرر همراه باشد ، باعث بيدار شدن فرد همراه با احساس خفگى بشود ، صداى خروپف خيلى بلند باشد يا همراه با خواب آلودگى حين روز باشد ، خطرناك است و بايد آن را جدى گرفت .

بیشتر بخوانید... عمل بینی طبیعی
در صورتى كه علايم هشدار دهنده مذكور همراه خرخر باشد احتمال سكته قلبى يا مغزى افزايش مى يابد ، حافظه و تمركز فرد ضعيف مى شود ، احتمال تصادف حين رانندگى برايش زياد مى شود و همچنين مستعد بيمارى قند خواهد شد . عامل ايجاد خروپف معمولا در سطح حلق است .
بزرگى لوزه هاى كامى يا لوزه سوم ، بزرگى بافت قاعده زبان ، كوچك بودن فك بالا يا پايين كه باعث كم شدن فضاى حلق بشود ، افزايش بافت چربى اطراف گردن در اثر چاقى همگى مى توانند عامل ايجاد خروپف باشند .
انسداد بينى در اثر مشكلات ساختمانى نظير انحراف تيغه بينى و پوليپ و يا مشكلات مخاطى نظير آلرژى مى توانند خروپف را تشديد كنند و يا در اثر وجود مشكلات همزمان حلقى شروع كننده خروپف باشند ولى معمولا عامل اصلى نيستند .

بیشتربخوانید... عمل بینی استخوانی
با توجه به نكاتى كه اشاره شد معمولا خروپف با جراحى انحراف بينى يا پوليپ بر طرف نمى شود ولى مى تواند بهتر بشود . با وجود تمام توصيفات فوق انسداد و گرفتگى بينى به تنهايى هم مى توانند باعث ايجاد خرخر شبانه بشوند كه در اين صورت جراحى و اصلاح انحراف يا پوليپ مشكل را بر طرف مى نمايد .
گاهى پيش مى آيد كه فردى كه قبلا كاملا سالم بوده به دليل جراحى زيبايى ( پلاستيك ) بينى دچار خرخر شبانه مى شود. در اين حالت ممكن است فرد مشكلات همراه حلقى داشته است كه با افزوده شدن گرفتگى بينى خروپف شروع شده است . اگر فردى هيچ مشكل همراهى نداشته باشد و فقط مشكلات ناشى از جراحى زيبايى بينى باعث ايجاد خروپف شده باشد در اين صورت جراحى ترميمى مى تواند راهگشا باشد . اين نوع خروپف معمولا خطرناك نيست و فقط مزاحمت براى اطرافيان ايجاد مى كند و كيفيت زندگى خود فرد را پايين مى آورد .

بیشتربخوانید ... عمل جراحی بینی
اگر فرد به دنبال جراحى زيبايى ( پلاستيك ) بينى دچار خرخر شبانه ( خروپف ) شده باشد عوامل متعددى مى تواند وجود داشته باشد . شايعترين آن ها تنگى دريچه هاى بينى در اثر بازسازى ناكافى آن ها در حين جراحى زيبايى است . باقى ماندن يا ايجاد شدن انحراف تيغه وسط بينى ، چسبندگى مخاط داخل بينى و اصلاح نكردن شاخك هاى بزرگ بينى هم مى تواند عامل باشد . در حين جراحى ترميمى بايد عامل اصلى تشخيص داده شده و اصلاح شود .
كوچك كردن بيش از حد بينى نيز مى تواند باعث ازبين رفتن فضاى مفيد داخل بينى شده و تنفس صدا دار با هر هر شبانه ايجاد نمايد . وجود آلرژى و حساسيت هم از عوامل اصلى تشديد كننده خروپف بعد از جراحى زيبايى بينى است و درمان آن مى تواند بسيار مفيد باشد . اگر عامل اصلى خرخر در سطح حلق باشد استفاده از ماسك هاى داراى فشار مثبت CPAP مهمترين اقدام درمانى است . جراحى روى حلق ، كاهش وزن و جراحى هاى فك نيز مى تواند مفيد باشد .
منبع: http://www.roz-teb.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

روزانه چند ساعت باید از بریس‌ های نامرئی استفاده کنم؟

بریس‌های ارتودنسی نامرئی، هنگامی که روزی 20 تا 22 ساعت استفاده شوند و تنها برای خوردن، آشامیدن هر چیزی به جز آب، مسواک زدن و کشیدن نخ دندان از دهان خارج شوند، بیشترین تأثیر را خواهند داشت. این بریس‌ها باید شب‌ها هنگام خواب از دهان خارج شوند.  

هر چند وقت یک‌ بار باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنم؟

طبق روال معمول، از شما خواهیم خواست تا هر شش تا هشت هفته یک‌بار به کلینیک ارتودنسی دندان  مراجعه کنید.

 درمان ارتودنسی چقدر طول می‌کشد؟

طول دوره درمان به شدت مشکل بستگی دارد و تنها پزشک معالج می‌تواند مدت آن را تعیین کند؛ با این حال، درمان به طور متوسط 12 تا 18 ماه طول می‌کشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژله ای چیست؟

آیا در طول درمان محدودیتی در تغذیه وجود دارد؟

خیر. به دلیل متحرک بودن بریس‌های نامرئی (ارتودنسی متحرک)، شما می‌توانید در طول درمان هر چیزی که تمایل داشتید بخورید یا بنوشید. در واقع، شما باید برای خوردن یا نوشیدن هر چیزی بریس‌ها را از دهان خارج کنید.

آیا سیگار کشیدن باعث لک شدن بریس‌ها می‌شود؟

توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از بریس‌های نامرئی سیگار نکشید زیرا می‌تواند باعث تغییر رنگ و لک زدن بریس‌ها شود.

آیا می‌توانم هنگام استفاده از بریس‌های نامرئی آدامس بجوم؟

خیر. آدامس به بریس‌ها می‌چسبد. کلاً، توصیه می‌کنیم برای تمامی خوراکی‌ها و میان وعده‌ها بریس‌ها را از دهان خارج کنید.

تمیز کردن بریس‌های نامرئی چگونه است؟

شما می‌توانید بریس‌ها را با استفاده از مسواک و خمیردندان و آبکشی آن‌ها با آب ولرم تمیز کنید.

درمان چه موقع تمام می‌شود؟

در اینجا نیز مانند سایر درمان‌های ارتودنسی برای صاف ماندن دندان‌های درمان شده، باید از نگه‌دارنده‌ها استفاده کنید. متخصص ارتودنسی، از میان نگه‌دارنده‌های ثابت یا دائمی و یا نگه‌دارنده‌های شفاف، که شبیه به بریس‌های نامرئی هستند، یکی را توصیه خواهد کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سریع

چگونه از ریتینرها و دندان‌های جدید خود مراقبت کنیم؟

بهداشت دندانی شما هنگامی که از ریتینرها استفاده می‌کنید به اندازه همان هنگامی که از الاینرها استفاده می‌کردید اهمیت دارد. مسواک و نخ دندان برای حداقل یک بار در روز ضروری است. اگر از ریتینرهای مدل "تری" استفاده می‌کنید، از مصرف نوشیدنی‌های داغ در زمانیکه ریتینر در دهان شماست بپرهیزید. با مصرف این نوشیدنی ممکن است به ریتینر آسیب برسانید و آن به درستی روی دندان‌های شما قرار نگیرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

آیا ارتودنسی شفاف برای کودکان نیز مناسب است؟

ارتودنسی شفاف  برای کودکان نیز همانند ارتودنسی بزرگسالان وجود دارد، ولی تنها در صورتی که تمام دهان‌های دائمی کودک بطور کامل درآمده باشد. پزشکان توصیه می‌کنند تا از ارتودنسی شفاف برای نوجوانان استفاده شود، که در واقع نوعی از ارتودنسی شفاف طراحی شده برای کودکان و نوجوانان است.

منبع: مجله تخصصی ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ممکن است بعد از جراحی بینی، متوجه شوید که بهبودی شما سریعتر و آسان تر از آنچه پیش بینی کرده بودید، پیش رفته است. ممکن است آنقدر حس بهبودی و خوب بودن داشته باشید که بخواهید دوباره تمرین های ورزشیتان را از سر بگیرید. پس این یک خبر عالی است؛ درست است؟ خوب ، حتی اگر شما احساس سرزندگی می کنید و روی ابرها راه می روید ، شاید بدن شما هنوز به این آمادگی نرسیده باشد . ورزش بعد از عمل بینی نیاز به گذر زمان دارد.

بیشتر بخوانید ... عمل بینی طبیعی

زمان نقاهت و بهبودی

بسیاری از کسانی که عمل بینی انجام می دهند تمایل دارند فعالیت های عادی خود را در اسرع وقت پس از رینوپلاستی از سر بگیرند. با این حال حتی در صورت انجام  جراحی های دیگر صورت شبیه به جراحی زیبایی بینی ، هر کاری که با بدن خود انجام می دهید می تواند بر میزان بهبودی صورت شما تأثیر بگذارد. بعد از هر عمل جراحی ، بدن شما برای ترمیم خود سخت تلاش می کند و بنابراین نیاز به استراحت ، مایعات کافی و غذاهای مغذی دارد تا سریع به روزهای اوج خود بازگردد.

بافت داخل بینی شما بعد از جراحی نرم هستند و به بهبودی نیاز دارند ، و همچنین به شدت مستعد خونریزی هستند. انجام ورزش بعد از عمل بینی می تواند در بهبودی شما اختلال ایجاد کند. از آنجا که ورزش باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود و می تواند باعث خونریزی بینی ، کبودی و یا بروز عوارض دیگر بعد از جراحی شود، به همین دلیل باید از چیزی فراتر از پیاده روی سبک خودداری کنید.

بسیاری از افراد همچنین این نگرانی را دارند که آیا ورزش بر ظاهر آنها در طول دوره بهبودی تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. تورم بعد از عمل یک فرآیند آهسته و پایدار در روند از بین رفتن است. از طرفی ورزش باعث افزایش جریان خون در بینی می شود و اغلب منجر به افزایش موقتی تورم خواهد شد .  معمولا پس از چند ساعت همه چیز  به حالت عادی برمیگردد ، و اثر ورزش با گذشت هفته ها پیش از ناپیدشدن کامل ، کمتر آشکار می شود.

بیشتر بخوانید... جراحی فک و صورت

برای ورزش بعد از عمل بینی چه مدت باید منتظر بمانیم؟

حدود شش هفته طول می کشد که اجزای بینی خود را به حالت اول برگردانند؛ بنابراین بعد از این مدت شما می توانید تمرینات معمول خود را از سر بگیرید. بعد از گذشت ۸ هفته ، بیشتر بیماران می توانند تمرینات ملایم و کم خطر و غیر تماسی  مانند شنا و دوچرخه سواری را از سر بگیرند. فقط در ورزش هایی که به فعالیت بدنی زیاد نیاز دارند ، از جمله ایروبیک پر تحرک یا طناب زدن و پریدن باید مراقب باشید. در این دوره باید از دویدن نیز جلوگیری کنید.

از آنجا که مدتی از فضای ورزش و تمرین های خود دور بوده اید، باید بازگشت به روال عادی را تسهیل کنید. برای رسیدن به آمادگی بدنی پیش از جراحی بینی  سخت ترین تمرین های ایروبیک را انجام ندهید و سعی نکنید همان مسیری را که قبل از عمل جراحی بینی طی کرده بودید، را پیش بگیرید. با وزنه های سبک تری شروع کنید و همانطور که بدن شما طی چند هفته خودش را به حالت اول بازمی گرداند.  اگر احساس ناراحتی کردید و اذیت شدید یا اینکه در بینی خود احساس لرز داشتید ، تمرین را به سرعت متوقف کنید. این روش بدن شما برای هشدار دادن است به بیان ساده تر بدنتان به شما می گوید سخت نگیر.

بیشتر بخوانید... هزینه عمل بینی

شما برای از سرگیری ورزش های تماسی باید حتی بیشتر صبر کنید. چراکه قطعا  نمی خواهید به بینی جدیدتان آسیبی برسد؛ ضربه خوردن به بینی بعد از جراحی زیبایی می تواند به اجزای بینی و ظاهر آن آسیب برساند.  و حتی خودتان را در معرض آسیب جدی قرار دهد!

منبع: دکتر شاهین شمس – بهترین جراح بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر به خاطر مشکلات بینایی خود عینک می‌زنید و همزمان تمایل دارید که عمل زیبایی بینی نیز انجام دهید، حتما این مقاله را بخوانید.

مشاهده کنید... عکس عمل بینی

عمل لیزیک چیست؟

لیزیک همانطور که از اسمش نیز می‌توان متوجه شد، نوعی جراحی با کمک لیزر پزشکی است که در آن مشکلاتی مانند دوربینی، آستگماتیسم و نزدیک بینی اصلاح و برطرف می‌شوند. پس از انجام عمل لیزیک بینایی بلافاصله بهبود یافته و نیازی به استفاده از عینک یا لنز طبی نیست.

چرا کسانی که عمل بینی انجام می‌دهند بهتر است لیزیک انجام دهند؟

تعداد افرادی که عمل بینی انجام می‌دهند و همزمان از عینک استفاده می کنند زیاد است. یکی از مشکلاتی که این افراد ممکن است بعد از عمل بینی تجربه کنند، منع استفاده از عینک به شکل عادی (همانند  قبل از عمل) است. افراد عینکی باید بعد از عمل از قرار دادن مستقیم عینک روی بینی اجتناب کنند. زیرا وزن عینک می تواند باعث به هم خوردن موقعیت استخوان ها و فرم بینی شود. این افراد باید به فکر استفاده از جایگزین عینک بعد از عمل بینی باشند. یکی از جایگزین ها عمل لیزیک چشم است. اما این سوال پیش می آید که عمل لیزیک قبل از عمل بینی باشد یا قبل از آن؟

بیشتر بخوانید... پولیپ بینی

کدام را اول انجام دهیم؟

متخصصان توصیه می‌کنند که عمل لیزیک چشم قبل از عمل جراحی بینی انجام دهید. زیرا دوره نقاهت عمل لیزیک کوتاه است و می‌توان بعد از آن با خیال راحت به استقبال عمل بینی رفت. اما از آنجا که عمل بینی دوره نقاهت نسبتا طولانی تری دارد. و نتایج عمل طی یک دوره زمانی طولانی حاصل میشود، بهتر است  که قبل از آن لیزیک انجام داد. با این حال لیزیک را می تواند بعد از جراحی زیبایی بینی انجام داد. و چیزی که مهم است سپری شدن کامل دوره نقاهت عمل بینی است.

بیشتربخوانید...هزینه عمل بینی در سال 1400

فاصله بین این دو عمل چقدر باشد؟

متخصصان و جراحان چشم معتقدند که به فاصله  2 تا 3 ماه بعد از عمل لیزیک شخص نباید ورزش کند و یا به چشم دست بزند. چون ممکن است باعث حرکت قرنیه و عدسی شود.  و نتیجه عمل تحت تاثیر قرار بگیرد. لذا بهتر است فاصله بین عمل لیزیک و عمل بینی 2 تا 3 ماه باشد. یعنی اگر قبل از عمل بینی لیزیک انجام می دهید 2 یا 3 ماه صبر کنید. و آنگاه زیر تیغ جراحی رینوپلاستی بروید.

منبع: https://www.drshahinshams.com/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در جراحی بینی نیز همانند سایر جراحی ها، نیاز است تا جراح پیش از هر اقدامی از سلامت شما مطمئن شود، و به همین دلیل برای معاینات بیشتر یک سری آزمایش های قبل از عمل بینی و معاینات بیشتر را تجویز می کند که که ساده ترین آنها آزمایش کم خونی یا همان هموگلوبین است.

هموگلوبین نوعی پروتئین اکسیژن مورد نیاز ارگان ها را تامین می کند و دی اکسید کربن را به شش ها باز می گرداند.

بیشتربخوانید... عمل بینی گوشتی

چه آزمایش هایی باید قبل از عمل بینی انجام شود؟

ابتدا این تست ها و آزمایش ها را به صورت موردی ذکر می کنیم و سپس به شرح کامل جزئیات هر یک خواهیم پرداخت.

  1. آزمایش خون

مهمترین فاکتوری که پزشک در این آزمایش به دانستن آن احتیاج دارد، سطح هموگلوبین خون شماست. هموگلوبین یا Hb یک پروتئین فلزی که وظیفه جابجایی اکسیژن را در خون بر عهده دارد و در واقع اکسیژن را از ریه گرفته و به قسمت های دیگر بدن انتقال می دهد. 

  1. آزمایش بارداری

    اگر خانم متوجه نباشد که باردار است و اقدام به جراحی بینی کند، برای خود او و فرزندش بسیار خطرناک خواهد بود.

  1. آزمایش ادرار

  این آزمایش بسیاری از بیماری ها عفونی را برای پزشک مشخص خواهد کرد.

  1. نوار قلبی یا الکتروکاردیوگرافی

قلب مهمترین نقش را در گردش خون و بقای فرد ایفا می کند، پزشک باید علاوه بر مطمئن شدن از کارکرد مناسب قلب قبل از عمل بینی، سوابق اشخاصی که هر نوع بیماری قلبی داشته اند را کاملا بررسی کند. 

  1. عکس رادیولوژی از قفسه سینه

اگر سابقه اعتیاد به سیگار،ذات الریه یا هرمشکل تنفسی دیگری را داشته اید، باید یک رادیولوژی از ریه شما گرفته شود و بعد عمل بینی انجام شود.

  1. تست های سلامت روانی

سوالات متداول آزمایش های قبل از عمل بینی یا رینوپلاستی

آیا انجام همه آزمایش های قبل عمل بینی لازم است؟

این آزمایشات برای شرایط بیمار تجویز می شود و خیلی از آن ها مورد نیاز نیست. این آزمایش ها به پیشینه پزشکی شما بستگی دارد.

بیشتربخوانید... مراقبت های بعد از عمل بینی

انجام آزمایشات تا چه مدت قبل از عمل باید انجام گیرد؟

آزمایشات قبل از عمل بینی را هر چه سریعترانجام دهید چون اگر مشکلی در بدن شما وجود داشته باشد باید هر چه زودتر رفع شود.

بهترین زمان برای انجام آزمایش خون قبل از جراحی چه زمانی است؟

سه یا چهار هفته قبل از عمل بینی آزمایش خون خود را انجام دهید.

منبع: دانستنی های عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر
  • راهکارهای ساده مراقبت از پوست را در پیش بگیرید

مراقبت از پوست می‌تواند یک عامل مهم در حفظ ظاهر و بهبود سلامتی این بافت ارزشمند باشد. بهتر است که با روش‌های ساده، روزانه یک‌بار به پاکسازی پوست صورت اقدام کنید، با حفظ رطوبت پوست مانع از خشک شدن آن شوید و اگر بیرون می‌روید از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید.

جهت آشنایی با جراحی بینی طبیعی کلیک کنید.

  • تغذیه خود را بهبود ببخشید

طی هفته‌های قبل از جراحی بینی خوب غذا بخورید. یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید. زیرا چنین برنامه غذایی می‌تواند به قوی شدن بدن منجر شود و اصولا تغذیه خوب می‌تواند برای داشتن یک عمل مفید باشد.

  • چند هفته (یا برای همیشه) از خیر سیگار کشیدن بگذرید

سیگار کشیدن می‌تواند توانایی بدن در بهبودی زخم‌‍‌ها و بافت‌های دستکاری شده را بسیار مختل کند. حداقل 4 هفته قبل از جراحی بینی باید مصرف سیگار را کنار بگذارید.

  • رو به یک سبک زندگی سالم‌تر بیاورید

در هفته‌های قبل از عمل بینی سعی کنید بیشتر و موثر‌تر به حفظ بهداشت و سطح سلامتی جسمی (و روحی) خود بپردازید. تا آنجا که برایتان مقدور است از عوامل بیماری‌زا یا هرچیزی که ممکن است منجر به بیماری یا کسالت شما شود دوری کنید.

  • برای تمام کارهای پیش، حین و بعد از عمل بینی برنامه‌ریزی کنید
  • آزمایش های قبل از عمل بینی را انجام دهید
  • مصرف این داروها را خیلی زود قطع کنید

درست مانند سیگار لازم است که مصرف برخی از داروها را از چند روز تا چند هفته قبل از عمل کنار بگذارید. این داروها اغلب باعث رقیق شدن خون و افزایش احتمال خونریزی می‌شوند.

بیشتربخوانید... جراحی فک

  • به فکر راحتی و آسایش بیشتر خود باشید

راحت‌ترین مکانی که می‌توانید به آرامی در آن به حالت خوابیده استراحت کرده و آرام بگیرید را پیدا کنید. پیش از عمل تا آنجا که برایان مقدور است استرات کنید و  به فکر دور کردن استرس و پریشانی از خود باشید.

  • یک روز قبل از عمل بینی دوش بگیرید

یک صابون آنتی باکتریال تهیه کنید که فاقد عطر و بو باشد. به جز این یک شامپوی مخصوص موهای خود و همچنین یک مرطوب کننده پوستی معطر تهیه کنید. شب قبل از عمل صورت، تن و بدن خود را بشویید.

بیشتر بخوانید... هزینه عمل بینی

  • از شب قبل از عمل بینی چیزی نخورید

برای انجام عمل جراحی بینی باید ناشتا باشید. برای این منظور بعد از ساعت 12 شب نه چیزی بخورید و نه بیاشامید.

منبع: بهترین جراح بینی در تهران



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عمل بینی و مزیت هایی که برای افراد به وجود می آورد سبب شده است تا افراد تحقیق های بسیار خوبی قبل از عمل را انجام دهند. یکی از مواردی که باید راجع به آن تحقیقات مناسبی به عمل آورده شود شرایط مورد نیاز برای انجام عمل می باشد.

قبل از انجام جراحی بینی باید سلامت جسمی فرد توسط پزشک تایید شود به گونه ای که فرد بیماری یا اختلال خاصی در حال یا گذشته نداشته باشد، زیرا ممکن است با وجود یک بیماری خاص اختلالی در حین عمل یا بعد از آن ایجاد شود .

یکی دیگر از شرایط عمل جراحی بینی داشتن سلامت روحی کافی می باشد، فردی که دارای وسواس فکری است و تصمیم به جراحی زیبایی بینی می گیرد نمی تواند انتظارات واقع بینانه و منطقی از این جراحی داشته باشد و در نتیجه از جراحی بینی خود رضایت کافی را کسب نمی کند و تصمیم به جراحی مجدد بینی می گیرد در نتیجه داشتن سلامت روحی، از شرایط ضروری برای جراحی زیبایی بینی می باشد .

یکی از عواملی که می تواند در نتیجه جراحی بینی تاثیر گذار باشد نوع پوست بینی است، افرادی که پوست بینی خیلی ضخیم یا خیلی نازک دارند کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی نمی باشند زیرا در پوست خیلی ضخیم، برخی از اقدامات جراح و ظریف کاری ها مشاهده نمی شود .

بیشتر بخوانید … عمل بینی گوشتی

یکی از شرایط لازم برای جراحی زیبایی بینی نکشیدن سیگاراز دو هفته قبل از جراحی می باشد، افرادی که سیگاری هستند در صورتی که تا روز قبل از جراحی از کشیدن سیگار خودداری نکرده باشند انجام این جراحی به صلاح آن ها نمی باشد زیرا ممکن است در حین جراحی و بعد از آن مشکلاتی ایجاد شود بنابرین از دو هفته قبل از جراحی باید از کشیدن سیگار خودداری شود تا شرایط لازم برای جراحی ایجاد شود .

شرایط سنی افراد برای انجام جراحی بینی چگونه باشد؟

کسانی که قصد انجام عمل بینی را دارند باید شرایط سنی خوبی هم داشته باشند. معمولا این شرایط سنی از افراد بالای 18 سال شروع می شود و تا 55 الی 60 سالگی ادامه می یابد. افراد در صورتی که احساس کنند شرایط سنی و همچنین وضعیت روحی روانی و جسمانی مناسبی داشته باشند می توانند عمل بینی را انجام دهند و از مزیت های آن برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید … هزینه عمل بینی

منبع:همه چیز در مورد عمل بینی

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ورزشکاران جزء افرادی هستند که سالم زندگی می کنند و معمولا فرم بدنی و چهره آن ها مناسب و زیبا است. در حالت معمولی کمتر پیش میاید که یک ورزشکار بدون هیچ دلیلی و صرفا به خاطر زیبایی عمل بینی انجام دهد. آن ها بیشتر به دنبال آسیب دیدگی بینی اقدام به انجام عمل جراحی می کنند. در کنار ترمیم شکستکی بینی، انحراف تیغه بینی و سایر مشکلات دیگری که ممکن است حین تمرین یا مسابقه برایشان پیش بیاید، شاید ورزشکاری دوست داشته باشد که عمل زیبایی بینی نیز انجام دهد.

مشکلات تنفسی برای ورزشکاران

از آنجا که ورزشکاران مدام در حال فعالیت هستند و نیاز به یک سیستم تنفسی بسیار قوی و کارآمد دارند، چنانچه هر عاملی باعث کاهش تنفس یا اخلال در تنفس شود می تواند روی کیفیت ورزش آنها تاثیر منفی بگذارد. شکستگی، انحرافات، مشکل پولیپ بینی، مشکل سینوس بینی، کوچک بودن بینی، نامقارن بودن آن و سایر مشکلات مشابه می توانند به راحتی باعث افت یک ورزشکار شوند. اما با انجام یک عمل بینی این مشکلات برطرف شده و دوباره ورزشکار را به یک سیستم تنفسسی نرمال برمی گردانند.

شرایط عمل بینی برای ورزشکاران

نکاتی که در ادامه بررسی شده به شما کمک می کند تا به عنوان ورزشکار دوره نقاهت بعد از عمل بینی را بهتر و سریعتر پشت سر بگذارید و آسیبی به بینی عمل شده شما وارد نشود.

  • رژیم غذایی بعد از عمل بینی را رعایت کنید
  • از بلد کردن اجسام سنگین خودداری کنید
  • با دقت و به درستی چسب بینی بزنید
  • از برخورد هرگونه شی به بینی خودداری کنید
  • لباس با یقه مناسب بپوشید
  • سر خود را حین خواب بالا نگاه دارید
  • تا مدتی ورزش انجام ندهید
  • به طور مرتب با جراح خود ملاقات داشته باشید
  • ورم بینی خود را مدیریت کنید

مشاهده کنید... عکس قبل و بعد عمل بینی

چه مدت بعد از عمل بینی ورزش کردن مجاز است؟

هفته اول و دوم

طی این دو هفته که احتمالا چسب بینی و اسپلینت استفاده می کنید و شاید هم تامپون بینی، بهتر است که به جز یک پیاده روی ساده هیچ فعالیت دیگری انجام ندهید.

هفته سوم

طی هفته سوم میتوانند ورزش های نسبتا سبک را آغاز کنند.

هفته های چهارم و پنجم

در این هفته می توانید به راحتی خم شوید و با احتیاط و با نظر متخصص و جراح بینی شنا کنید.

هفته ششم

از این هفته به بعد می توانید دویدن را آغاز کنید. ولی به هیچ عنوان هیچ ورزشی را که با توپ سروکار دارند را انجام ندهید.

منبع: دکتر شاهین شمس



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی (تغییر شکل بینی)، به‌منظور بهبود ظاهر بینی صورت می‌پذیرد، به‌نحوی‌که ظاهر بینی هماهنگی بیشتری با دیگر اجزاء صورت به دست آورد و عملکرد آن نیز حفظ یا بهتر از قبل ‌شود. در گذشته، یکی از جنبه‌های منفی عمل جراحی بینی، روند ناراحت‌کننده بهبودی آن بود. به‌ منظور کنترل عوارض جانبی این روش، جراح از یک روش شناخته‌شده‌ای تحت عنوان “پانسمان بینی” استفاده می‌نمود. پانسمان بینی هر چند در ظاهر ناخوشایند بود اما پس از جراحی بینی امری متداول تلقی می‌گردید، خواه جراحی به‌ منظور زیبایی انجام شده باشد و خواه به ‌منظور بهبود عملکرد و رفع انسداد بینی، در این حالت بیمار مجبور بود با پانسمان بینی کنار بیاید تا نتیجه دلخواه به دست آید.

بیشتربخوانید... عمل بینی استخوانی

نقش تامپون ها بعد از جراحی بینی

  • ابتدائاً این که تامپون ها از بروز هرگونه خونریزی جلوگیری می کنند.
  • دومین مزیت این است که به دلیل این که بعد از جراحی بینی ساختار بینی شکل پذیر است و نرم است به راحتی امکان بروز مشکل وجود دارد.
  • از سوی دیگر نیز تامپون ها موجب محکم شدن تیغه بینی می شوند.

بیشتربخوانید... قیمت عمل بینی

آیا برداشتن تامپون بینی درد دارد؟

انجام این کار با استفاده از مواد جدید مورد استفاده در تامپون و تکنیک‌های جراحی مدرن بهبود مشخص پیدا کرده و ناراحتی کمتری برای فرد نسبت به گذشته به همراه دارد. هنگامی که تامپون بینی بزرگ باشد، جراح معمولاً از یک نوع لوله در داخل بینی بیمار استفاده می‌کند تا به این ترتیب تا حدودی عبور هوا از مسیر بینی امکان‌پذیر شود. با وجودی که مسیر ایجاد شده توسط این لوله برای عبور هوا زیاد نیست، با استفاده از این روش هنگام خارج کردن تامپون، فضای اشغال شده توسط لوله امکان وارد کردن داروی بی‌حسی و ضد احتقان را به داخل بینی ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب با استفاده از این روش می‌توان ناراحتی و خونریزی ایجاد شده به خاطر خارج کردن تامپون را کاهش داد.
با استفاده از این روش هنگامی که تامپون از بینی خارج می‌شود، بیمار نباید با احساس ناخوشایند یا درد مواجه گردد. علاوه بر این معمولاً به افراد توصیه می‌شود یک ساعت قبل از این مرحله از درمان یک یا دو قرص مسکن مصرف کند. با این وجود عامل کلیدی در خارج کردن بدون درد استفاده از مواد بی‌حسی در ناحیه داخل بینی است. انجام این کار با چکاندن قطره‌های بی‌حسی در داخل حفره‌های بینی انجام شده و مدت زمان لازم برای اثربخشی آن در حدود پنج دقیقه است.

منبع: دانستنی های عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر بینی شما پس از جراحی زیبایی بینی طوری است که در تناسب و هماهنگی کامل با صورت و اجزای آن باشد نتیجه عمل شما طبیعی است و گفته می شود شما عمل بینی طبیعی انجام داده اید.

اما اگر هارمونی صورت شما به واسطه شکل و ظاهر بینی پس از عمل به هم ریخته باشد نتیجه عمل شما طبیعی نیست.

چه چیزی باعث می شود که یک عمل بینی طبیعی داشته باشیم؟

ما بیان کردیم که مفهوم جراحی طبیعی بینی هم به دلیل خواسته های بیمار و هم به دلیل خطوط فیزیکی صورت از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. با وجود این، جراحی بینی طبیعی برای هر شخصی امکان پذیر است.

برای داشتن نتایج طبیعی و زیباتر، ابتدا باید یک جراح بینی خوب انتخاب کنید که بتوانید به او اعتماد کنید زیرا تقریبا همه چیز به جراح بستگی دارد.

چطور یک جراح بینی خوب پیدا کنیم؟

پس از انتخاب درست جراح، کارهایی که باید برای رسیدن به نتایج طبیعی انجام شود توسط جراح شما و با توجه به انتظارات شما تعیین می شود. مواردی که جراح زیبایی شما برای جراحی یک جراحی خوب و طبیعی به آن توجه خواهد کرد عبارتند از:

  • سازگاری کامل بینی با ویژگی های صورت
  • پهن نبودن یا باریک نبودن جلوی بینی
  • تناسب پل بینی با نوک بینی
  • و …

همچنین جراح به فاکتورهای زیر که همگی در داشتن عمل بینی طبیعی تاثیرگذار هستند توجه زیادی خواهد کرد تا در نهایت عمل  بینی طبیعی با ظاهری نرمال و هارمونیک باشد.

تقارن

بینی عضوی است که در قسمت میانی صورت قرار دارد. وقتی صورت 3 قسمت مساوی در نظر گرفته شود، بینی که با دو قسمت دیگر حاصل سازگار و متناسب است ، به بینی طبیعی تبدیل می شود.

نسبت طلایی (اندازه مناسب بینی)

در نظر گرفتن نسبت طلایی یا اندازه مناسب بینی نسبت به اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی برای داشتن بینی طبیعی بسیار مهم است. در حقیقت ، مجسمه سازان دوره رنسانس هنگام ایجاد مجسمه های خود از فرمول نسبت طلایی استفاده می کردند. در نقطه ای که امروز به آن رسیده ایم ، نسبت طلایی اهمیت زیادی در جراحی زیبایی بینی پیدا کرده است.

هماهنگی

 از آنجا که بینی یک ساختار 3 بعدی است ، تمام قسمت ها باید با یکدیگر هماهنگ شوند. علاوه بر این، باید متناسب با ویژگی های منحصر به فرد چهره همه افراد باشد.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی در سال 1400

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر نیازمند عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی هستند اما در انتخاب یک جراح خوب دچار سردرگمی شده اید حتما این مقاله را بخوانید.

داشتن سوابق تحصیلی

جراحانی که می توانند عمل بینی انجام دهند، جراح پلاستیک، گوش و حلق و بینی و جراحی فک و صورت هستند. این جراحان تمام تکنیک های عمل بینی را آموخته اند  وتحصیلات آن ها کاملا مرتبط با این عمل است.

تجربه

تجربه می تواند مهمترین ملاک برای انتخاب بهترین جراح بینی باشد.

به روز بودن دانش و مهارت

تکنیک های جراحی مدام تغییر می کنند و بهبود می‌آبند. بهترین جراحان همواره برای به روز کردن دانش و مهارت خود در انواع سمینارهای علمی شرکت می کنند و دانش خود را در سطح بین الملی به روز نگاه می دارند.

صداقت جراح با بیمار

یک جراح بینی خوب باید بی پروا باشد و با بیمارانش صادق باشد. اگر شما نیازی به عمل بینی ندارید یک جراح خوب زیر باز عمل کردن شما نمی رود.

ارائه خدمات بعد از عمل

از آنجا که مراقبت های بعد از عمل بینی مهم هستند و در اصل نتایج بعد از عمل به دوره نقاهت عمل بینی وابسته است، جراح باید طی این دوره هم هوای شما را داشته باشد.

هم تکنیک های علمی را می داند هم هنر زیبایی شناسی

یک جراح که عمل بینی انجام می دهد هم باید تکنیک های جراحی را به خوبی بلد باشد و هم اینکه بتواند رازهای هماهنگی و زیبایی شناختی صورت را به خوبی درک کند.

از کجا و چطور بهترین جراح بینی شهر خود را(بهترین جراح بینی در تهران) پیدا کنیم؟

  • در اینترنت و شبکه های اجتماعی جستجو کنید
  • از آشنایان کمک بگیرید
  • مجلات آگهی محلی را بخوانید
  • از کسانی که عمل بینی خوب انجام داده اند سوال بپرسید
  • از متخصصان و پزشکان مورد اعتماد خود سوال بپرسید

چطور مطمئن شوم جراحی که پیدا کرده ام بهترین جراح بینی است؟

  • لیست تمام جراحانی که پیدا کرده اید را بنویسید
  • به مطب جراحان سر بزنید
  • تصاویر قبل و بعد از عمل بینی را ببینید
  • همه سوالات خود را از جراح بپرسید
  • با تعدادی از بیماران آن جراح گفتگو کنید


:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سه مدل عمل بینی وجود دارد: طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی.

متقاضی عمل بینی طبیعی اکثرا آقایان و مردان هستند و این عمل صرفا قوس روی انحراف بینی برداشته میشود تا بینی علاوه بر طبیعی بودن، زیبا به نظر برسد. در عمل بینی فانتزی که در دهه اخیر در میان بانوان پرطرفدار بوده است، زاویه لب بالا تا بینی فرد به 105 درجه میرسد و این اصطلاحا عمل بینی عروسکی نامیده میشود.

جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی، چیزی بین این دو است، به این معنی که نه بینی شما بسیار طبیعی به نظر میرسد و نه به شکل فانتزی، مصنوعی سربالا و عروسکی میشود. تمام مدل های بینی بسته به چهره فرد باید انتخاب گردد و اصولا مگر در برخی نکات جرئی ارجحیتی بر هم ندارند. نوع مدل بینی عمل شده شما، بستگی کاملی به جلسه مشاوره و آنالیز کلی چهره شما دارد.

بیشتربخوانید... مراقبت های بعد از عمل بینی

بعد از عمل بینی فانتزی چکار باید کرد؟

پس از انجام عمل بر روی بینی شما یک اسپیلنت قرار داده می شود. در نتیجه نباید تا مدتی صورت خود را خیس کنید زیرا اسپیلنت را شل می کند. باید از دستمال مرطوب استفاده کنید.

  • فعالیت سنگین و ورزش و قرار گرفتن در معرض مواد آلرژی زا ممنوع است.
  • غذای سفت نخورید که با جویدن سخت باعث آسیب رساندن به بافتهای تغییر یافته بینی می شوید.
  • از خندیدن خمیازه کشیدن و صحبت کردن پرهیز کنید.
  • سرتان در هنگام خواب از بدنتان زاویه30 درجه داشته و رو به بالا باشد.
  • مصرف دخانیات و الکل پس از جراحی و حتی قبل از آن ممنوع است.

به طور کلی عمل بینی یکی از شیوه های درمان عوارض و اختلالات بینی نیز محسوب می شود و صرفا برای زیبایی نیست. ممکن است در اثر ضربه بینی آسیب ببیند و شما نیاز به جراحی شکستگی بینی داشته باشید. یا برای درمان پولیپ یا انحراف استخوان بینی، نیاز به عمل جراحی باشد(عمل بینی استخوانی). حال می توان عمل های درمانی را با زیبایی تلفیق کرد که اکثراً به این موضوع اقبال نشان می دهند.

ویژگی های بهترین جراح بینی

  • با وجدان است
  • مجرب و متخصص است
  • زمان لازم را برای بیمار صرف می کند
  • وضعیت سلامت بیمار را بررسی می نماید
  • با اصول زیبایی شناسی و ریاضی آشنا بوده و قدرت تصور بالایی دارد

منبع



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بله اگر تا پیش از سن خاصی روی بینی افراد کم سن و سال عمل انجام شود مشکلات جبران ناپذیری در آینده برای آن ها پیش خواهد آمد. انجام هرگونه عمل زیبایی در بینی طی این سنین می‌تواند نه تنها فرم بینی را بدشکل کند که روی رشد سایر بخش های صورت نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. پهن شدن شکل بینی، ناهماهنگی و عدم تقارن کامل در صوررت از مهم‌ترین عوارض عمل بینی در سنین پایین است. به همین جهت حتما باید درباره محدوده سن مناسب جراحی زیبایی بینی بیشتر بخوانید.

سن مناسب برای عمل زیبایی بینی

ما البته چیزی به عنوان بهترین سن برای جراحی بینی سراغ نداریم. بلکه یک بازه سنی داریم. اما اگر بیمار برای انجام عمل 3 شرط (اتمام رشد بینی)، (داشتن دلیل منطقی) و (اطمینان از انجام عمل) را داشته باشد می توان گفت که آن بیمار می تواند بدون مشکل و در بهترین حالت عمل شود.

حداقل سن عمل بینی

به دلیل تغییرات ساختاری در فرم بینی، تا زمانی که رشد بینی کاملا متوقف نشده باشد انجام این عمل در بچه  ها و نوجوانان کم سن و سال اکیدا ممنوع است. بر همین اساس حداقل سن عمل بینی در دختران 16 سال و حداقل سن عمل بینی درر پسرها 18 سالگی است. زیرا معمولا تا این سن هنوز کاملا رشد بینی متوقف نشده.

بیشتربخوانید... مراقبت های بعد از عمل بینی

حداکثر سن عمل بینی

انجام عمل بینی می تواند در دوره میانسالی نیز شایع باشد. زیرا در این سنین هنوز افراد نسبت به زیبایی و هماهنگی بینی با فرم صورت خود تمایل زیادی دارند. اما هر چه سن بیشتر میشود و افراد پیرتر میشوند، تمایل برای انجام این عمل کاهش میابد. تغییرات هورمونی، بیحالی، خستگی، تغییرات گسترده پوست و … همگی عواملی هستند که باعث میشود افراد سن بالا کمتر عمل زیبایی بینی انجام دهند.

به علاوه عوارض و خطرات جراحی در سنین بالا بیشتر است. با این تفاسیر انجام عمل بینی حداکثر سنی دارد. متخصصان و جراحان زیبایی معتقدند که افراد تا سن 60 سالگی میتوانند انجام دهند. بنابراین حداکثر سن عمل بین سن 60 سالگی است.

منبع: https://www.drshahinshams.com/


 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عمل جراحی رینوپلاستی اصلاح ساختمان خارجی بینی برای رفع نقص های زیبایی یا عملکردی مادرزادی و اکتسابی بینی است. اما بعد از جراحی رینوپلاستی باید یک سری نکاتی را رعایت کرد تا بهبودی کامل حاصل شود.

مراقبت های بعد از عمل بینی

استراحت بعد از عمل

  •  روز اول استراحت کامل داشته باشید و از رژیم غذایی مایعات سرد استفاده کنید.

کمپرس یخ

  •  کمپرس سرد تا ۴۸ ساعت اول (قبل از در آوردن تامپون ها) هر دو ساعت یکبار به مدت ۲۰ دقیقه روی کبودیها و کمپرس گرم ۴۸ ساعت دوم (بعد از در آوردن تامپونها) برای کم کردن کبودی وتورم به همان صورت استفاده گردد.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک مرتب مصرف شود و از مصرف داروهای اضافی خودداری نماید.

بیشتربخوانید... جراحی بینی فانتزی

سرتان را بالا نگه دارید

  • استراحت به حالت نیمه نشسته واز دو عدد بالشت درزیر سر استفاده گردد و از پایین نگه داشتن سر به مدت طولانی خودداری شود.
  • فعالیت بدنی شدید نکنید
  • تا یک هفته استراحت نسبی داشته باشید ، از فعالیتهای جسمی زیاد ،ورزش کردن ،بلند کردن اجسام سنگین خوداری و بیشتر استراحت کنید.

بیشتربخوانید... عمل بینی طبیعی

آدامس نجوید

  • از مصرف غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد و پرقدرت دارند، بپرهیزید، خصوصا در خلال هفته اول، مصرف مایعات و غذاهای نرم توصیه می‌شود. جویدن آدامس را در ماه اول فراموش کنید.
  • از خوردن غذاهای سفت که به جویدن زیاد نیاز دارد خودداری و از غذاهای نرم و میکس شده استفاده کنید.

فین نکنید

  • از آنجا که در خلال 3 هفته اول بعد از عمل، مخاط بینی بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، طی این مدت باید از فین کردن اجتناب کنید و ترجیحا از راه دهان نفس بکشید. هنگام عطسه دهان باید باز باشد تا هوای پرفشار از راه دهان خارج شود و به مخاط بینی آسیب نرساند.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی

دوش نگیرید

  • بعد از عمل جراحی، 10-7 روز پانسمان ویژ‌ه‌ای روی بینی گذاشته می‌شود (به صورت اسپلینت یا گچ). در خلال این مدت این پانسمان باید خشک بماند، بنابراین باید طوری استحمام کنید که رطوبت به پانسمان روی بینی نرسد.
  • قبل از برداشتن گچ در صورت نیاز به استحمام ، از وان یا ریختن آب با ظرف روی بدن استفاده کنید. از دوش گرفتن جدا خودداری و زمان حمام کوتاه باشد و از گرمای زیاد و بخار اجتناب کنید زیرا موجب تورم بیشتر بینی خیس شدن پانسمانها خواهد شد.

منبع: http://www.drmattab.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آپنه خواب یک اختلال خواب بالقوه جدی است که در آن تنفس افراد در طول خواب به طور مکرر متوقف و دوباره شروع می‌شود. اگر با صدای بلند خرخر می کنید و حتی بعد از خواب کامل شب در طول روز احساس خستگی می کنید، ممکن است دچار آپنه باشید.

انواع آپنه خواب

  • آپنه انسدادی نوع متداولی که هنگام شل شدن عضلات گلو اتفاق می افتد
  • آپنه مرکزی هنگامی اتفاق می افتد که مغز شما سیگنال های مناسبی به عضلات کنترل کننده تنفس ارسال نمی کند
  • سندرم آپنه پیچیده همچنین به عنوان آپنه خواب مرکزی ناشی از درمان شناخته می شود. و هنگامی رخ می دهد که کسی هم دچار آپنه انسدادی و هم مرکزی باشد.

بیشتربخوانید ... هزینه عمل بینی در سال 1400

علائم آپنه خواب چیست؟

  • ایجاد سرو صدا، خرخر یا خروپف بلند حین خواب
  • نفس نفس زدن در هنگام خواب
  • بیدار شدن با دهان خشک
  • سردرد صبحگاهی
  • مشکل در خواب ماندن (بی خوابی)
  • خواب آلودگی بیش از حد روزانه
  • مشکل توجه در هنگام بیداری
  • تحریک پذیری

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

تجربه خروپف بلند می تواند نشان دهنده یک مشکل بالقوه جدی در تنفس باشد. اما همه کسانی که دچار آپنه هستند خروپف نمی کنند. در صورت مشاهده علائم و نشانه های آپنه با پزشک خود مشورت کنید. در مورد هرگونه مشکل خواب که شما را خسته، خواب آلوده و تحریک پذیر می کند از پزشک خود سوال کنید.

مشاهده کنید ... عکس عمل بینی

عوامل خطر آپنه انسدادی

عواملی که خطر این مشکل را افزایش می دهند عبارتند از:

  • اضافه وزن
  • باریک بودن راه هوایی
  • مرد بودن
  • افزایش سن
  • سابقه خانوادگی
  • سیگار کشیدن
  • گرفتگی بینی یا پولیپ بینی
  • داشتن مشکلات سلامتی مانند نارسایی احتقانی قلب، فشار خون بالا ، دیابت نوع 2 و بیماری پارکینسون و …

آیا عمل جراحی بینی می تواند آپنه را برطرف کند؟

رینوپلاستی عملکردی ممکن است توانایی بهبود قابل توجهی در درمان آپنه انسدادی (در بیماران مبتلا به انسداد بینی) را داشته باشد. نتایج این عمل در افزادی که شاخص  توده بدنی کمتر از 30 دارند نسبتا موفقت آمیز بوده است.

منبع: بهترین جراح بینی در تهران



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

به بینی هایی که دارای پوست ضخیم و غدد چربی فراوان هستند بینی گوشتی گفته می شود که به طور معمول غضروف ضعیف و مقاومی ندارند و از لحاظ ظاهری دارای نوک بینی افتاده و پره های با ضخامت بالا و منافذ باز پوستی هستند.

روش جراحی بینی

پوست بینی یکی از اجزای بسیار مهم بینی می باشد که ساختمان و استخوان بینی را می پوشاند و تعیین کننده اصلی نوع  بینی گوشتی است.

جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته دو روشی است که برای دسترسی به ساختار زیرین پوست بینی استفاده می شود.

مناسب ترین روش برای جراحی بینی های گوشتی جراحی بینی به روش باز است به این خاطر که دسترسی و تسلط جراح بینی روی استخوان و ساختار کلی بینی به خصوص نوک بینی بیشتر است.

بافت و غضروف بینی های گوشتی ضعیف است و با تقویت غضروف انجام می شود تا نتیجه عمل بینی استخوانی نیز مانند بینی های گوشتی در دراز مدت نیز مطلوب واقع شود.

آیا جراحی بینی گوشتی خطرناک است؟

جراحی بینی گوشتی به طور کلی بسیار حساس است زیرا افرادی که بینی گوشتی دارند دارای ساختار و غضروف های بسیار ضعیف در بینی خود هستند. اما جراحی بینی گوشتی در برخی افراد با فرم خاصی از بینی خطرناک است. افرادی که بینی گوشتی دارند و هنگامی که سر خود را بالا می گیرند، نوک بینی آنها به شکل نیم دایره یا ذوزنقه است؛ رینوپلاستی در این افراد بسیار خطرناک و تا حدودی غیر ممکن است و بهتر است این افراد از هنگام عمل زیبایی بینی گوشتی خود صرف نظر کنند. اما افرادی که بینی گوشتی آنها دارای نوک بینی نیم دایره یا ذوزنقه نیست می توانند از جراحی بینی گوشتی جهت زیبایی بینی خود استفاده کنند.

هزینه های جراحی

هزینه عمل زیبایی بینی گوشتی با توجه به فرم بینی شما متفاوت است، زیرا جراح برای فرم های مختلف بینی از روش های مختلف رینوپلاستی استفاده می کند. همچنین مدت زمانی که جراحی بینی گوشتی طول می کشد با توجه به نوع روش جراحی بینی گوشتی ممکن است که در کم یا زیاد شدن هزینه های جراحی بینی گوشتی تاثیر گذار است.

بنابراین شما پس از انتخاب بهترین کلینیک و ماهرترین پزشک جراح می توانید از هزینه های جراحی بینی گوشتی با خبر شوید.

رینوپلاستی به دلیل حساسیت بسیار بالا ممکن است هزینه های بیشتری را نسبت به جراحی بینی استخوانی در بر گیرد.

منبع: همه چیز در مورد عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پولیپ بینی بافت نرم و بدون دردی است که در داخل مسیر هوایی فرد رشد کرده است. این رشد معمولاً در قسمت بالایی سینوس ها (جایی که چشم ها، بینی و گونه ها به هم می رسند) اتفاق می افتد. گاهی اوقات به علت فقدان عصب در این ناحیه فرد ممکن است از ابتلای خود به پولیپ بینی بی اطلاع باشد. پولیپ بینی میتواند رشد کند. حتی به قدری بزرگ شود که کل مسیر هوایی شخص را مسدود کند. باعث انسداد مزمن مجاری تنفسی شود.

گرفتگی بینی اگر با داروهای ضد حساسیت یا با داروهای بدون نیاز به نسخه سرما خوردگی هم درمان نمی شود ممکن است پولیپ بینی باشد.

در اصل پولیپ بینی رشد خوش خیم بافت داخل بینی یا مخاط آن می باشد.

علائم پولیپ بینی

پولیپ بینی، ارتباط مستقیمی با التهاب مجاری تنفسی و بینی دارد. برخی علائم و نشانه های سینوزیت مزمن به همراه پولیپ های بینی عبارت است از:

  • آبریزش بینی
  • کاهش حس بویایی
  • درد صورت و یا سردرد
  • درد در قسمت هایی از دندان های فوقانی
  • احساس فشار در پیشانی و یا سر

در صورت ادامه دار شدن علائم گفته شده، بیش از ده روز، حتما به پزشک مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی

علت پولیپ بینی

پولیپ بینی در داخل بافت ملتهب مخاط بینی رشد پیدا می کند. مخاط بینی همان لایه مرطوب بینی است که از بخش های داخل بینی و سینوس حفاظت کرده و هوای داخل بینی را مرطوب می سازد. در طول دوره عفونت یا حساسیت فصلی، مخاط بینی متورم و قرمز شده و ممکن است به قدری مایع تولید کند که از بینی خارج شود. در صورتی که این عارضه طولانی مدت شود، ممکن است باعث تشکیل پولیپ در داخل بینی شود. پولیپ یک بافت رشد کرده داخل بینی (شبیه کیست کوچک) است که می تواند مسیر هوایی بینی فرد را مسدود سازد. همچنین گاهی اوقات رشد آن در داخل بینی فرد بدون هیچ مشکل قبلی و بدون دلیل اتفاق می افتد. اما معمولاً مواردی هستند که باعث تحریک و رشد پولیپ می شوند.

عوامل ایجاد کننده این بیماری شامل موارد زیر می شوند:

  • عفونت سینوسی مزمن یا بازگشت پذیر
  • آسم
  • رینتیت آلرژیک (تب یونجه)
  • فیبروز کیستیک
  • سندرم چورگ – اشتراوس
  • حساسیت به داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مثل ایبوپروفن یا آسپرین

سایر مقالات … جراحی بینی طبیعی

تشخیص پولیپ بینی

  • اندوسکوپی بینی
  • تست های عکس برداری مانند سی تی اسکن
  • تست های آلرژی

درمان پولیپ بینی

منبع



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

جراح بینی طی عمل رینوپلاستی در جهت بازسازی و اصلاح بخش هایی مانند پل بینی، نوک و سوراخ های آن تلاش می کند. و طی ایجاد تغییرات اساسی در بینی، قاعدتا بافت هایی نیز دستکاری می شوند. در این عمل، عموماً بافت های استخوانی، مخاط، غضروف و پوست دستکاری می شود. انجام این تغییرات و دستکاری ها نیز به صورت طبیعی با خونریزی همراه است.

بنابراین خونریزی ناشی از عمل، می تواند باعث متورم شدن بینی، اطراف چشم، زیر بینی و لب شود. بدون اینکه بترسید فقط بدانید که این فرایند طبیعی است و همیشه به دنبال ایجاد تغییر در ساختار بدن، چنین وقایعی به صورت محدود و وقتی رخ می دهد.

مشاهده کنید... عکس قبل و بعد عمل بینی

التهاب و تورم بعد از اغلب جراحی های شایع است

التهاب تقریباً در هر عمل جراحی یک عارضه جانبی طبیعی و و معمول است. طی جراحی، بدن شما دچار تغییرات ساختاری می شود، که می تواند منجر به تورم ، کبودی و ناراحتی در طی روند بهبودی شود. این کبودی و ورم بینی بعد از عمل رینوپلاستی معمولاً خود به خود از بین می رود.

با این حال، در بعضی موارد، بیماران ممکن است تورم ناهمگون یا التهاب شدید داشته باشند که آن ها را نگران می کند. در خصوص این ورم ها باید با جراح بینی خود تماس بگیرید.

بیشتربخوانید... عمل بینی طبیعی

برای کاهش ورم بینی بعد از عمل چه کنم؟

به طور کلی درجاتی از تورم، التهاب، کبودی، درد و ناراحتی بعد از جراحی زیبایی بینی وجود دارد که بیماران احتمالاً در طی روند بهبودی و دوره نقاهت بعد از عمل تجربه خواهند کرد. با این وجود روش هایی وجود دارد که می توانید به کنترل تورم بینی بعد از جراحی بینی کمک کنید.

1. اغلب اوقات سر خود را بالا نگاه دارید

2. از کمپرس یخ و کمپرس سرد استفاده کنید

3. هیچ فشاری به بینی عمل شده خود وارد نکنید

4. از آرنیکا استفاده کنید

5. گریه نکنید، کمتر عطسه و سرفه کنید

6. مایعات زیادی بنوشید

ورم بینی بعد از عمل چقدر طول می کشد؟

تورم بینی بعد از جراحی زیبایی بینی معمولاً 10 تا 15 روز پس از جراحی ادامه دارد. مدت زمان این عارضه البته در افراد مختلف متفاوت است، اما بیشتر بیماران در هفته دوم شاهد بهبود قابل توجهی در هر نوع التهاب و تغییر رنگ خواهند بود. ممکن است مقداری احتباس مایعات باقی مانده باشد که با گذشت زمان به آرامی کاهش می یابد و نتایج کامل طی شش تا دوازده ماه آینده خود را نشان میدهد.

بیشتربخوانید... قیمت عمل بینی

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از پرسش‌های پرتکرار متقاضیان جراحی بینی، پرسش در مورد جراحی زیبایی بینی ارزان و کیفیت آن است. یا برعکس، خیلی از افراد به دنبال گران‌ترین جراحان بینی می‌روند و بر این باورند که پرداخت هزینه بیشتر، ضامن نتیجه بهتر جراحی زیبایی بینی آن هاست. برخی افراد نیز ممکن است به فکر جراحی بینی در خارج از کشور باشند. در واقع هزینه عمل بینی به عوامل متعددی بستگی دارد که این عوامل، در هزینه جراحی موثر هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتربخوانید... عمل بینی گوشتی

هزینه عمل بینی چقدر است؟

هزینه های جراحی بینی به عوامل مختلفی از جمله مهارت و تجربه جراح.نوع بینی و میزان زحمتی که جراح برای جراحی خواهد کشید بستگی دارد.

 آیا بیمه، هزینه را پرداخت می‌کند؟

شرکت‌های بیمه به ندرت و فقط تحت شرایط خاصی هزینه جراحی بینی را پرداخت می‌کنند. زمانی که جراحی بینی حالت اختیاری و زیبایی نداشته باشد و برای درمان مشکلات تنفسی فرد باشد، بیمه بخشی از هزینه آن را متقبل می‌شود و در غیر اینصورت، بیمه هیچ گونه هزینه‌ای درقبال جراحی‌های زیبایی متقبل نمی‌شود.

بیمه تحت چه شرایطی بخشی از هزینه جراحی را قبول می‌کند؟

1)شکسته بودن استخوان بینی

این اتفاق زمانی می افتد که دیوار جداکننده منافذ بینی شکسته شده باشد و به یک سمت منحرف شده باشد. این امر موجب اختلال در تنفس فرد می‌شود و چون جنبه درمانی دارد، بیمه بخشی از هزینه جراحی بینی استخوانی شکسته را پرداخت می‌کند.

2) بزرگ بودن مخروط داخل بینی

مخروط‌های بینی وظیفه تصفیه هوا هنگام عبور از بینی را دارند. اما زمانی که این مخروط‌ها بیش از حد طبیعی بزرگ شوند، تنفس طبیعی فرد را مختل می‌کنند. در این شرایط پزشک متخصص مخروط‌ ها را تا اندازه طبیعی خود کوچک می‌کند. پرداخت بخشی از این عمل درمانی نیز بر عهده بیمه است.

بیشتربخوانید... جراحی بینی طبیعی

3) باریک شدن دهلیز بینی

یکی دیگر از مواردی که بیمه هزینه عمل بینی را متقبل می‌شود، باریک شدن دهلیز بینی است. در این حالت، دیواره‌های کناری بینی به سمت داخل حرکت می‌کنند و تنفس بیمار را بسیار سخت می‌کنند. در این حالت، جراح بینی دیواره‌ها را سر جای خودشان بر می‌گرداند و آن‌ها را اصلاح می‌کند.

منبع: http://www.roz-teb.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

هزینه های عمل جراحی، ذهن بسیاری از افرادی که قصد عمل جراحی بینی را دارند مشغول می کند. هزینه های جراحی توسط بهترین جراح بینی در تهرانبا هزینه های جراحی با یک پزشک غیر ماهر و کم تجربه متفاوت است.

کسانی که قصد دارند در سال 1400 عمل جراحی انجام دهند، وقتی شروع به تحقیق در مورد هزینه های جراحی های رینوپلاستی می کنند با هزینه های جراحی از بازه 3 میلیون تومان تا 25 میلیون تومان مواجه می شوند.

بسیاری از افراد این تصور را دارند که هر چقدر هزینه دریافتی پزشک بالاتر باشد، نتیجه جراحی نیز بهتر است و میزان موفقیت آن جراح بیشتر است. در حالی که باید بدانیم که هزینه های معقول چقدر است؟

هزینه عمل بینی چقدر است؟

بسیاری از افرادی که اعتماد به نفسشان به علت شکل بینیشان کم تر شده است و قصد جدی برای انجام جراحی دارند، هزینه های جراحی برایشان سنگین است و تمایل دارند تا هزینه های جراحی خود را با کمترین مبالغ انجام دهند.

اما باید در نظر داشت که بینی که در مرکز صورت و کانون توجه افراد است، تاثیر بسیاری در زیبایی افراد دارد؛ بنابراین بهتر است در انتخاب بهترین جراح بینی خود دقت کافی داشته باشید و گول هزینه های بسیار بالا یا بسیار پایین را نخورید.

بیشتربخوانید... چسب بینی

هزینه‌های جراحی بینی به چه بخش هایی تقسیم می شوند؟

  1. هزینه‌های قبل از عمل

این هزینه‌ها شامل هزینه ی آزمایش خون، عکس آتلیه و عکس سیتی اسکن در صورت وجود مشکلات تنفسی و شکستگی بینی و برای ارزیابی دقیق‌تر ساختمان بینی است.

آزمایش خون شامل آزمایش‌های CBC، PT، PTT، HIV Ab، HIV Ag، HBs Ag، HCV Ab می‌شود که به منظور بررسی کمبود آهن، کم خونی، ایدز، قند خون و… انجام می‌گیرد. اگر فرد دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند تیروئید و یا بیماری‌های قلبی عروقی باشد، باید از مراکز تخصصی مربوطه نامه‌ای با مضمون «انجام عمل بینی بلامانع است» را دریافت و تحویل پزشک بدهد. عکس آتلیه نیز به منظور بررسی مستقیم و کلی فرم بینی است که در اکثر مطب ها، خودشان از سه زاویه عکاسی می‌کنند و دیگر نیازی به مراجعه به آتلیه نیست.

  1. هزینه دستمزد جراح

الف. تجربه و تخصص جراح

ب. نوع بینی

ج. محل جراحی بینی و مکان جغرافیایی

  1. هزینه متخصص بیهوشی
  2. هزینه جلسات معاینه بعد از عمل

بیشتربخوانید... مراقبت های بعد از عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

به بینی هایی که دارای پوست ضخیم و غدد چربی فراوان هستند بینی گوشتی گفته می شود که به طور معمول غضروف ضعیف و مقاومی ندارند و از لحاظ ظاهری دارای نوک بینی افتاده و پره های با ضخامت بالا و منافذ باز پوستی هستند.

برای داشتن نتایج مطلوب از عمل بینی گوشتی خود به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه نمایید که با تقویت بافت و ساختار بینی ضعیف نتیجه جراحی بینی مطلوب و مورد رضایتی را برای شما عزیزان حاصل نماید.

بیشتربخوانید... عمل بینی طبیعی

روش جراحی بینی

پوست بینی یکی از اجزای بسیار مهم بینی می باشد که ساختمان و استخوان بینی را می پوشاند و تعیین کننده اصلی نوع  بینی گوشتی است.

جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته دو روشی است که برای دسترسی به ساختار زیرین پوست بینی استفاده می شود.

مناسب ترین روش برای جراحی بینی گوشتی جراحی بینی به روش باز است به این خاطر که دسترسی و تسلط جراح بینی روی استخوان و ساختار کلی بینی به خصوص نوک بینی بیشتر است.

بافت و غضروف بینی های گوشتی ضعیف است و با تقویت غضروف انجام می شود تا نتیجه عمل بینی استخوانی نیز مانند بینی های گوشتی در دراز مدت نیز مطلوب واقع شود.

برای تقویت غضروف ضعیف از طریق برداشتن غضروف مستحکم تیغه وسط بینی یا همان سپتوم استخوان و بافت ضعیف را تقویت نموده و به این صورت افرادی که دارای بینی گوشتی هستند می توانند جراحی بینی موفقی را داشته باشند.

بیشتربخوانید... عمل بینی فانتزی

هزینه های جراحی

هزینه های عمل زیبایی بینی گوشتی با توجه به فرم بینی شما متفاوت است، زیرا جراح برای فرم های مختلف بینی از روش های مختلف رینوپلاستی استفاده می کند. همچنین مدت زمانی که جراحی بینی گوشتی طول می کشد با توجه به نوع روش جراحی بینی گوشتی ممکن است که در کم یا زیاد شدن هزینه های جراحی بینی گوشتی تاثیر گذار است.

بنابراین شما پس از انتخاب بهترین کلینیک و ماهرترین پزشک جراح می توانید از هزینه های جراحی بینی گوشتی با خبر شوید.

رینوپلاستی به دلیل حساسیت بسیار بالا ممکن است هزینه های بیشتری را نسبت به جراحی بینی استخوانی در بر گیرد.

منبع: http://www.drmattab.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی بینی فانتزی نوعی عمل زیبایی بینی است. لازم به ذکر است که با توجه به سلیقه ها و معیارهای زیبایی افراد ، مدل بینی متفاوت خواهد بود ولی در بین خانم ها مدل بینی فانتزی یا مدل بینی عروسکی طرفداران زیادی دارد.

با توجه به ساختار صورت و علاقه شخصی فرد ، بینی می تواند به گونه ای توسط جراح بینی جراحی شود که مشخص باشد بینی جراحی شده است (بینی فانتزی) ؛ یا این که بینی ممکن است به گونه ای جراحی شود که در نگاه اول به راحتی نتوان تشخیص داد که تحت عمل جراحی قرار گرفته است (بینی طبیعی).

از مشخصات ظاهری بینی های فانتزی یا عروسکی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • داشتن قوس مشخص بر روی بینی
  • نوک سربالا
  • سایزی کوچک

بعد از عمل بینی فانتزی چکار باید کرد؟

پس از انجام عمل بر روی بینی شما یک اسپیلنت قرار داده می شود. در نتیجه نباید تا مدتی صورت خود را خیس کنید زیرا اسپیلنت را شل می کند. باید از دستمال مرطوب استفاده کنید.

  • فعالیت سنگین و ورزش و قرار گرفتن در معرض مواد آلرژی زا ممنوع است.
  • غذای سفت نخورید که با جویدن سخت باعث آسیب رساندن به بافتهای تغییر یافته بینی می شوید.
  • از خندیدن خمیازه کشیدن و صحبت کردن پرهیز کنید.
  • سرتان در هنگام خواب از بدنتان زاویه30 درجه داشته و رو به بالا باشد.
  • مصرف دخانیات و الکل پس از جراحی و حتی قبل از آن ممنوع است.

به طور کلی عمل بینی یکی از شیوه های درمان عوارض و اختلالات بینی نیز محسوب می شود و صرفا برای زیبایی نیست. ممکن است در اثر ضربه بینی آسیب ببیند و شما نیاز به جراحی شکستگی بینی داشته باشید. یا برای درمان پولیپ بینی یا انحراف استخوان بینی، نیاز به عمل جراحی باشد(عمل بینی استخوانی). حال می توان عمل های درمانی را با زیبایی تلفیق کرد که اکثراً به این موضوع اقبال نشان می دهند.

هزینه جراحی بینی فانتزی

قیمت عمل بینی، با توجه به پارامترهای گوناگونی در هر فرد متفاوت می باشد ؛ از این رو ما قادر به بیان قیمت مشخصی جهت عمل بینی نیستیم ؛ بنابراین افرادی که قصد اطلاع از هزینه عمل زیبایی بینی را دارند ابتدا باید معاینه شوند و سپس هزینه جراحی بینی آن ها مشخص می گردد.

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد